Dev market zinciri Şok'un korona virüs tedbirleri kapsamında yeni online alışveriş uygulamasına başladı. Şok marketlerde yönetimin servise çıkarma baskılarını kabul etmeyen işçiler işten atılmaya başlandı.
2011 yılından bu yana Ülker Grubu’nun elinde bulunan Şok Market, koronavirüs salgınını fırsata dönüştürerek online satışlara başlamıştı. Buna göre marketlere gelmeyen ya da gelemeyen yurttaşlar internet sitesi üzerinden sipariş verecek ve ürünler Şok’un dağıtım görevlilieri tarafından kapılarına getirilecekti. Ama öyle olmadı.
Toplumsal’ın haberine göre, Şok’un ‘Cepte Şok’ ismiyle duyurduğu online alışveriş uygulaması için ne yeni çalışan, ne de araç satın aldığı ortaya çıktı. Yani, markette farklı görevlerde çalışan işçiler, ek ücret almadan, araç olmadığı için yağmur çamur demeden ellerinde poşet yürüyerek siparişleri evlere ulaştırmaya zorlandılar.
‘EVLERE SERVİSİ KABUL ETMEDİM, ÇIKIŞIM VERİLDİ’
Dün bu gelişmelerden sonra Şok, yapılması gerekeni yapmak yerine çözümü işçi düşmanlığına devam etmekte buldu. Yönetimin servise çıkarma baskılarını kabul etmeyen işçiler işten atılmaya başladı. Bu işçilerden biri, işten atılışını “Ve çıkışım verildi. Evlere servisi kabul etmedim ücretsiz izin zorlamasına da direndim. Birçok kişi bunu göze alacak durumda değil bunun farkındalar ve insanları kullanmaya devam edecekler” sözleriyle duyurdu:
‘KÖLELEŞTİRME BU’
İşten atılan işçi, “Cepte Şok” uygulamasına ilişkin “O uygulamaların kuruluş amacı belli. Burada mağaza personeli olarak işe alınan insanların usulsüzce bu işi de yapmaya zorlanmaları, bu işi yaparken ellerinde poşetler yürüyerek kapı kapı gezerek yapılması” derken “Kasa, reyon, temizlik, sevkiyat, evlere servis… Köleleştirme bu” ifadelerini kullandı.