Meta’nın yeni şeffaflık politikası gereği tüm sosyal medya hesaplarının verdiği reklam miktarını görmek mümkün. Sosyal medya konvensiyonel medyaya göre çok daha uygun fiyatlı reklamlara olanak sağlıyor.
Ayrıca, aşağıdaki görselde de görülebileceği gibi aynı gönderiye birden fazla kez reklam verilmişse tek başlık altında toplanabiliyor. Burada da hem bireysel hem de toplu görüntülenmeler ve harcamalar görülüyor.
Aktif durumda olan reklamların içeriği görünmüyor. Pasif duruma geçenlerde ise kimlere gösterildiğini, hangi yaş aralıklarında olduklarını ve oturdukları illeri görülüyor. Yani ilgili reklamın hangi hedef kitleye ulaştığını ortaya çıkıyor.
İŞTE SİYASİ PARTİLERİN SOSYAL MEDYA HARCAMALARI:
Deva Partisi: 733 bin 421 TL
İYİ Parti: 338 bin 226 TL
Milliyetçi Hareket Partisi: 100 bin 584 TL
Adalet ve Kalkınma Partisi: 51 bin 821 TL
Türkiye Komünist Partisi: 26 bin 302 TL
Saadet Partisi: 5 bin 907 TL
Cumhuriyet Halk Partisi: Kendi adına aktif veya pasif ilan gözükmüyor.