Market çalışanlarının yüzde 50’den fazlası korona virüsten olumsuz etkilendi, yüzde 20'si ise bu süreçte depresyona girerek, anksiyete bozukluğu yaşadı.
Amerika’da yapılan çalışmada, bunun başlıca sebebinin müşteri davranışı olduğu belirlendi.
Pandemide insanların kaygı ve endişe düzeyinin yüksek olduğunu söyleyen Psikiyatrist Recep Emre Tan, "Market çalışanları hastalanma ve ölüm korkusu yaşıyor.
Çalışanlara kriz anlarında müşteriyle nasıl iletişim kurulacağına dair eğitim verilmeli.
Müşterilerin de empati geliştirmesi ve kurallara uyması gerekiyor" dedi.
MÜŞTERİLERİN DAVRANIŞLARI ETKİLİYOR
Ankete katılanların yüzde 55'i kızgın bir müşteri tarafından sözlü olarak tehdit edilebileceğini düşündüklerini söylerken, sonuçlar müşteri davranışının önemli bir stres kaynağı olduğunu ortaya çıkardı. Bir çalışan, "Müşteriler benim kişisel alanıma girerek bana neden maske takamadıklarına dair bahaneler üretiyor. Ancak ben onları korumak için her gün sekiz saat boyunca maske takıyorum" yorumunda bulundu.
Çalışmanın sonuçlarını değerlendiren İstanbul Gelişim Üniversitesi’nden Psikiyatrist Dr. Öğr. Üyesi Recep Emre Tan, bu süreçte market çalışanlarının ruh sağlığının bozulduğunu söyleyerek, “Pandemi bireysellikten ziyade toplumsal bir hastalığa dönüştü. Hepimizin yaşadığı kaygı, endişe, belirsizliğin yarattığı ruhsal birtakım çıkmazlar yaşadık.
Ruhsal sıkıntı yaşayanlarında başında sağlık çalışanları geliyor.
Fakat bu dönem çalışmak zorunda olan market personeli, valeler, kuryeler ve fabrika çalışanları da ruhsal yük altında” diye konuştu.
Tan, “Yapılan çalışmada, market çalışanlarının yüzde 60’a yakınında korona virüsten olumsuz etkilendiği görülmüş. Yüzde 20’sinde ise hastalık boyutuna gelen depresyon ve anksiyete bozukluğu meydana gelmiş. Herkes evlere kapandı ancak temel ihtiyaçların alınması için marketlere gidiyoruz. Yakınlarımızı görmüyoruz ama market çalışanlarını görüyoruz” ifadelerini kullandı.
Kaynak: DHA