Her hafta bir film uzunluğunda dizi bölümü yazmak bir tarafa, yapımcıyla oyuncu arasındaki parasal krizlere, yönetmen ile oyuncular arasındaki anlaşmazlıklara çözüm üretmek de genellikle senaristlere düşüyor. Nasıl mı? Örneğin bir oyuncu aldığı ücretin arttırılmasını istiyor, yapımcı da rest çekiyor ve oyuncu diziden ayrılıyor. Ya da en son Fox TV’de yayınlanan “O Hayat Benim” dizisinde olduğu gibi yönetmen ile oyuncu kavga ediyor, oyuncu diziyi bırakıyor. Hemen senaristlere direktif: “Öldür bu oyuncuyu!” Öldürmekten kastımız, tabii hikaye dahilinde. Senaristin o oyuncu üzerine kurduğu, belki de dört - beş bölüm sonrasını etkileyecek yapı birden bozuluyor. Bütün planlar değişiyor, oyuncu bir kazada falan öldürülüyor ve sorun hallediliyor. Seyirci ise, bütün bu gelişmeler ışığında umduğunu değil, bulduğunu seyrediyor.