ABD ve AB’nin uyguladığı yaptırımlarla Rus havayolu şirketlerine hava sahaları kapandı. Uçaklara bakım, onarım ve yedek parça hizmetleri askıya alındı. Bu gelişmeler üzerine Türkiye’de Türk tescilinde havayolu kurup Rusya’ya uçulabilmesi için arayışlar başladı.
THY de gelişmeler üzerine Anex, Pegas ve Coral gibi tur operatörlerine 1.5 milyon koltuk ayırdığı belirtildi, ama bu adım da Rus turistlerin taşınması için yeterli değildi. Bir başka önemli parametre ise yaşanan durumun yüksek bilet fiyatlarıyla fırsata çevrilmesinin önüne geçmek.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün Resmî Gazete’de yer alan kararı turizm ve havacılık sektörü açısından önemli. Bu sıkıntılı dönemde Türkiye’de havayolu kurulması için esneklik sağlanıyor. Muafiyetler getiriliyor. Bunun için salgın, savaş veya doğal afet gibi olağanüstü hallerde Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği’ne (SHY-6A) muafiyet hükümleri altında geçici maddeler eklendi.
Bir süredir Türkiye’de havayolu kurmak için hazırlıklar yapan Rusya’nın önde gelen Türk kökenli tur operatörlerinden ikisinin havayolu kuracağını öğrendim. Anex, geçen yıl kurduğu hava taksi şirketini havayoluna çevirmek için girişimlere başlamış. Southwind ismiyle havayolu kurmak için SHGM’den ön izin alınmış. Coral ise henüz havayolu kurma konusunda karar vermemiş.
Bu gelişmeler üzerine havacılık uzmanı Musa Alioğlu "İlk ben yazdığımda birileri yalanlamıştı. Rus uçaklarıyla Türkiye''de havayolu şirketleri kuruluyor. Demek ki neymiş" diyerek sosyal medya hesabından bir paylaşım yaptı.