Onaylanmış NEDC döngüsü 210 km olan ilk seri üretim elektrik motorlu araç olan ZOE ile Türkiye’de menzil rekoru kırıldı. %100 dolu batarya ile 215,2 km mesafe kat eden ZOE, böylece daha önce Fluence Z.E. ile elde edilen 201,9 km’lik menzili de aşmış oldu. Renault Mais A.Ş.’ye ait bir ZOE ile gerçekleştirilen sürüşte, araçta yer alan yeni nesil ’enerji toplayan frenleme/hız kesme sistemi’nin etkin biçimde kullanıldığı açıklanıyor.
Kendi sınıfında en yüksek menzil
ZOE, sürüş tarzına ve hava koşullarına bağlı olarak günlük kullanımda 150 km’ye varan mesafe ile kendi sınıfında en yüksek menzili sunuyor. ZOE’nin 200 km’den fazla (210 km) onaylanmış NEDC döngüsü menzili sunan tek seri üretim elektrik motorlu otomobil olması da bunun bir kanıtı. Bu başarının, tüm ZOE’lerde yer alan ’Range OptimiZEr’(Menzil İyileştirme) sistemi sayesinde elde edildiği ve bu sistemin, menzili yaklaşık yüzde 25 oranında artırdığı açıklanıyor.
Range OptimiZEr (Menzil İyileştirme) sistemi, her biri ZOE menzilini artırmak için üçte bir oranında katkı sağlayan üç büyük teknik yenilik içeriyor:
Yeni nesil enerji toplayan frenleme/hız kesme sistemi: Yeni nesil enerji tasarruflu frenleme, sadece hız kesme anında değil aynı zamanda frenleme anında da ortaya çıkan kinetik enerjiyi depoluyor ve ardından pili şarj etmek amacıyla elektrik akımına dönüştürüyor. Bu yenilik Bosch ile ortak çalışma sonucu geliştirildi ve ZOE ile dünyada ilk kez kullanılıyor.
Isı pompası: Ev kullanımından ilham alan bu yenilik artık seri üretim araçlarda da sunuluyor. Kabini soğutmak için, sistem, normal bir elektrik motorlu klima sistemi ile aynı şekilde çalışıyor. Kabini ısıtmak için, sistem işlem devrini tersine çeviriyor. Aracın dışında yer alan havadaki ısıyı yakalıyor, sıkıştırıp ısıtıyor ve ısıyı araca yönlendiriyor.
Michelin EnergyTM E-V lastikler: Renault ZOE, Michelin tarafından geliştirilen üstün verimlilik düzeyine sahip lastiği standart olarak sunan ilk araç. Söz konusu lastikler, enerji tasarrufunu, güvenlik ve sağlamlıkla birleştirerek elektrik motorlu araçların ani hızlanmalarını kabul ederken, yuvarlanma direnci ile bağlantılı olan yüksek enerji kayıplarını düşürmek üzere dizayn edilmiş.