Reklam yatırımları arttı ama...

Reklam yatırımları arttı ama...

medyanın önde gelen isimlerinin bir araya geldiği MediaSummit buluşmasında konuşan RTÜK Başkanı Davut Dursun, yayıncıları, reklamcıları ve reklamverenleri yakından ilgilendiren medya ölçümleri konusuna değindi.

Dursun, “izlenme ölçümlerinde geçmişte yaşanan sorunların, ölçümü yaptıran platformun gerçek veya tüzel kişiliğinin bulunmaması, kırsal Türkiye’yi kapsamaması, yayıncıların eksik temsili olduğunu” belirtti. 2010-2014 yılları arasındaki reklam yatırımları hakkında bilgi veren Dursun, TV reklam yatırımlarının yüzde 51 oranında arttığını söyledi. Her ne kadar, sayılar televizyoncuların lehine görünse de, kanalların altın çağını yaşadığını söylemek güç. Bunun en önemli belirtisi birbiri ardına yayından kaldırılan programlar. Artan kazanç, rekabetin tetiklemesiyle yükselen maliyetleri karşılamıyor, demek ki. Yani, ortada ciddi bir sorun var.