Dijital medya ürünlerinin internet üzerinden bilgisayara ve taşınabilir cihazlara indirilebilecek şekilde yayınlanmasını sağlayan "Podcast" uygulaması giderek yaygınlaşıyor.
"Podcast" kültürü yaklaşık 20 yıl öncesine dayanıyor. Dijital formatta yer alan ve Türkiye'de yeni yeni yaygınlaşmaya başlayan Podcast medya programları, ilk olarak ABD ve İngiltere'de yayımlanmaya başladı. Küresel teknoloji firması Apple, müzik dinleme cihazı olarak ürettiği iPod'larda, müzik dinlemenin yanında "Podcast" servislerine de yer vermeye başladı.
Podcast yayıncıları teknolojiden sağlığa, eğitimden seyahate kadar birçok alanda tecrübe ve bilgilerini dinleyicilere aktarıyor. Bu sebeple Podcast, "bireysel bülten" olarak da anılıyor.
Çok uluslu teknoloji firmaları Google ve Spotify de bu alandaki yatırımlarını artırıyor. Geçen yıl "Google Podcasts" hizmetini kullanıcılarına sunmaya başlayan şirket, uygulamanın daha fazla yayılmasını sağlamak için çalışma yürütüyor. Google, ağustos ayında yaptığı güncellemeyle "Podcast"leri ayrı bir modülde kullanıcılarına göstermeye başladı. Bu güncelleme sayesinde kullanıcılar Google Podcasts uygulaması veya internet portalı üzerinden istedikleri Podcast yayınını dinleyebiliyorlar.
Müzik dinleme uygulaması Spotify ise eylül ayında kullanıcılarının oluşturdukları müzik listelerine, Podcast yayınlarının da eklenebileceğini açıklamıştı.
Dijital Hayat Akademisi Kurucusu Bilal Eren, "Veriler, ABD'de Podcast ile yüzde 14-15 teknoloji, yüzde 13 yemek kültürü, yüzde 13 gezi, yüzde 11 hikaye anlatıcılığı alanlarında yayınların yapıldığını gösteriyor. Buradan bir anlamda bir şeyler öğrenme derdi olan kişiler için platformun uygun olduğu anlaşılabilir" dedi.