Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, perakende sektörü için ciro kirası ya da kira indirimi imkanı olmayan mağazaları boşaltma dışında bir seçenek kalmadığını belirterek, “Perakende için tazminatsız serbest çıkış şansı verilmezse birçok marka önümüzdeki baharı göremeyebilir.” ifadelerini kullandı.
BMD’den yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Sinan Öncel, ilk dalgada "yedek akçe"yi bitiren perakende sektörü için ikinci dalga önlemleri ile birlikte çok daha zor ve riskli bir dönemin başladığının altını çizdi.
Öncel, 21 Kasım’da başlayan kısıtlamaların perakende cirolarına negatif etkisinin daha ilk 10 günde görüldüğünü anımsatarak, “Kasım, başta ‘Efsane Cuma’ olmak üzere indirim kampanyaları ile perakende sektörünün en yüksek ciroya ulaştığı aylar arasında yer alıyor. Bu yıl da kasım boyunca çeşitli indirim kampanyaları yapıldı. Ancak 21 Kasım’da başlayan kısıtlamaların da etkisi ile birçok markamız ekim cirosunu bile yakalayamadı.” ifadelerini kullandı.
Üyeler arasında yaptıkları ankette de kısıtlamaların kasım cirolarına olumsuz yansımasını net bir şekilde görebildiklerini aktaran Öncel, “Örneğin, AVM mağazalarında cirosu geçen yıla göre yüzde 80’in altında kalan üyelerimizin oranı ekimde yüzde 38 iken kasımda yüzde 60’a yükseldi. AVM’lerde yüzde 100’ün üzerinde ciroya ulaşan üyelerimizin oranı ise ekimde yüzde 25 iken kasım ayında yüzde 12’ye geriledi.” değerlendirmesinde bulundu.