OnePlus, talepleri karşısında zorda

OnePlus, talepleri karşısında zorda

Son zamanların en çok konuşulan akıllı telefonlarından olan OnePlus One’ın başarısı devam ediyor.

Sadece davetiye yöntemi ile satın alınabilinen ve kısa bir süre önce standart ön sipariş yöntemine geçen telefon görünüşe göre talepler karşısında yetersiz kalıyor. Üretici OnePlus’ın yaptığı açıklamaya göre akıllı telefonları One bu günlerde müşterilerine yetmiyor. Şirketin kurucusu olan Carl Pei yaptığı açıklamada, kâr marjını yüksek tutmanın çaresini stokta fazla ürün tutmamak olarak bulduklarını belirtiyor. Pei’nin dediğine göre başlangıçta beklenen, amaçlanan satış adedi 30 bin üniteymiş. 50 bin adet iyi, 100 bin adet ise muazzam bir başarı olarak görülecekmiş. OnePlus One toplamda yarım milyon üniteye yakın bir satış başarısı yakalayınca şirket talepleri nasıl karşılayacağını şaşırmış. Bu yılın sonuna kadar 1 milyonluk satış hedeflediklerini belirten Carl Pei, talep karşısındaki yetersizliklerini ise tedarikçiler ile olan anlaşmalarına bağlıyor. Örneğin cihazın ekranını tedarik eden üretici ile yapılan anlaşmada, talep edilen ürün sayısı 90 gün içerisinde değiştirilemiyormuş. Bir başka deyiş ile OnePlus eğer daha fazla ekran isteyecekse bunu 90 gün önce dile getirmeliymiş. Bu sayede hem elde stok kalmıyor, hem de çok daha başarılı bir strateji takip ediliyor. Benzeri bir yöntemi ise Kanadalı BlackBerry uygulamakta. Şirket elde kalan çok sayıda BlackBerry Z10 sonrasında, çok satan yeni cihazları BlackBerry Passport için OnePlus ile aynı yöntemi kullanıyor.