19. Milli Eğitim Şurası’nda “Öğretmen niteliğinin arttırılması” tartışıldı. Tartışmalar sonucunda, öğretmenlik mesleğine orta vadede çoktan seçmeli sınavlar yerine, öğretmen yeterliliklerini temel alan, objektif bir çoklu değerlendirme sisteminin geliştirilmesi benimsendi. Antalya’da bir otelde düzenlenen 19. Milli Eğitim Şurası’ndaki “Öğretmen Niteliğinin Arttırılması” konulu komisyonda, öğretmen yetiştirilmesi ve istihdamı konusundaki sorunlar ve çözüm önerileri tartışıldı. Komisyon üyeleri tarafından Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmen ihtiyacının 115 bin dolayında, ancak eğitim fakültelerinden mezun olanların sayısının 40-42 bin dolayında olduğu, yapılan atamalarla bu ihtiyacın giderek azalacağı ifade edildi. Öğretmen seçimi için çeşitli önerilerin getirildiği komisyonda, bir öneri olarak sunulan “mülakatla” seçim sistemi de tartışıldı. Tartışmalardan sonra komisyonda, öğretmenlik mesleğine orta vadede çoktan seçmeli sınavlar yerine, öğretmen yeterliliklerini temel alan objektif bir çoklu değerlendirme sisteminin geliştirilmesi benimsendi.
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ
“Öğretim Programları ve Haftalık Ders Çizelgeleri” nin ele alındığı komisyonda ise okul öncesi eğitimin en az bir yıl zorunlu olması, okul öncesinden başlayarak 1, 2 ve 3. sınıflarda da değerler eğitimlerinin verilmesi konuları ele alındı. Üyelerinin, görüşlerini açıkladığı tartışmaların ardından komiyonda, öğretim programlarının oyun temelli olması, okul öncesinde değerler eğitiminin verilmesi, okul öncesinden itibaren yetenek gelişiminin izlenmesi, ilkokuldan itibaren normal (tekli) eğitime geçilmesi konularında görüş birliğine varıldı. Komisyon Başkanı Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hayati Akyol, komisyonun ilk gününde okul öncesi eğitime ilişkin görüşlerin sunulduğunu belirterek, öne çıkan konular arasında okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin de verilmesi görüşünün öne çıktığını ifade etti. Akyol, komisyon üyelerinin değerler eğitiminin okul öncesinde verilmesi konusunda hemfikir olduklarını belirterek, “Tartışma, değerin ne olduğu kısmen de nasıl verileceği üzerine yoğunlaştı. Komisyon üyeleri evrensel, milli ve yerel ve dini değerler verilmesi yönünde görüşlerini açıkladılar. Diğer tartışılan konulardan biri de okullarda normal eğitim verilmesi yönündeydi” diye konuştu. “Okul Güvenliği”, “Eğitim Yöneticilerinin Niteliğinin Arttırılması” konu başlıkları da oluşturulan komisyonlarda görüşülmeye başlandı. (AA)