Öğrencilerin eksiklikleri tespit edilecek

Öğrencilerin eksiklikleri tespit edilecek

Milli Eğitim Bakanı Avcı, 'ABİDE' projesi kapsamında öğrencilerin eksikliklerinin açık uçlu sorularla tespit edilerek takviyeyi ona göre programlamak biçimde bir çalışmaları olduğunu söyledi

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) projesiyle öğrencilerin, içerisinde açık uçlu soruların da bulunduğu sınavlara alınacağını ve nerede eksiklikleri olduğunun görülüp, takviyenin ona göre programlanacağını bildirdi. Bakan Avcı, "Sene içerisinde öğrencilerimizi, hem açık uçlu sorularında bulunduğu sınava almak hem de açık uçlu sınavlarla öğrencinin nerede zafiyeti olduğunu görüp daha sonra takviyeyi ona göre programlamak biçimde planladığımız bir çalışmamız var" dedi. Avcı, "Ölçme, Değerlendirme Genel Müdürlüğümüz ilk model sınav uygulamasını yaptı. Çok da başarılı sonuçlar aldı" dedi.

ÖĞRETMENLER GÖREV YAPACAK

Avcı, mevcut duruma göre bakanlığın 95 bin öğretmene ihtiyacı olduğunu belirterek, "Proje kapsamında, sınav yapanla ders anlatan öğretmeni ayıracağız" dedi. Görevi sadece ölçme değerlendirme olan öğretmenlerin istihdam edilmesinin planlandığını belirten Avcı, "Önümüzdeki öğretmen alım projeksiyonlarımızda bu da var. Derse girmeyecekler illerde oluşturduğumuz sınav merkezlerinde görev yapacaklar" şeklinde konuştu.
Avcı, sınıf mevcudu en fazla 30 olduğunda, 21 milyar lira harcanarak yeni derslikler yapılması gerektiğini aktararak, en fazla 34 öğrenci olsun denildiğinde ise 12-13 milyar lira gerektiğine değindi. Bakan Avcı, şöyle devam etti: "13 milyarı iki bütçe döneminde harcarsak bütün okullarımızı en fazla 34 öğrencili dersliklerle donatmış ve tekli eğitime geçmiş de oluruz. Ama hedefimiz en fazla 30, hatta mümkün olursa 24. Ama 24 olursa 43 milyar lira lazım."

MAÇ OYNANIRKEN KURAL DEĞİŞMEZ

Bakan Avcı, üniversiteye giriş sistemine ilişkin yapılması planlanan değişiklerin hatırlatılması üzerine, bakanlık olarak "Maç devam ederken kural değişmez" ilkesini benimsediklerini aktardı. Son sınıfa gelen öğrencilerin bir anda sistem değişikliğiyle karşılaşmayacaklarını ifade eden Avcı, "Öğrencilerimiz vakitlice nasıl bir sistemle üniversiteye girecekleri konusunda bilgilendirilmiş olacak. Bazılarının söylediği gibi 'üniversiteye giriş sınavsız olsun.' Hayır. Bu mümkün değil mutlaka bir sınava olur. Sınavın içeriği değişebilir" diye konuştu.
Avcı, üniversiteye giriş sınavındaki soruların daha önce sadece akademisyenler tarafından hazırlandığına belirterek, ÖSYM ile yapılan anlaşma gereğince 100'ün üzerinde öğretmenin üniversite giriş sorularını hazırlayan komisyonlarda görev aldığını söyledi. Avcı, geçmişte üniversiteye ve liseye giriş sınavlarında okulda öğretilenlerden çok dershanelerde tekniği gösterilen konuların sorulduğunu ve sınavların daha çok dershane odaklı hale getirildiğine işaret etti. Avcı, bunun sosyal adalet bakımından çok doğru olmadığını vurguladı.

SORULARDA SÜRPRİZ YOK
 
Soruların okul odaklı olduğuna dikkati çeken Avcı, "Sorular okul esaslı olacak. Okulda öğrendiği neyse o. Sürpriz yok" dedi. Bakanlığın test tekniğinden açık uçlu sorulara geçmek için çalışmalara başladığına işaret eden Avcı, şöyle devam etti: "Ölçme, Değerlendirme Genel Müdürlüğümüz ilk model sınav uygulamasını yaptı. Çok da başarılı sonuçlar aldı. Tablet bilgisayarlar orada işimize yarıyor. Onun üzerinden de yapabiliyor. Bunu daha ileride de genişleteceğiz. Pilot uygulamada, tablet bilgisayardaki sınav kağıdını, sizi tanımayan, adınız da görülmüyor sadece bir kod var, iki öğretmen ayrı ayrı okuyor. Ve onların ortalaması alınıyor. Eğer iki öğretmenin notu arasında ciddi bir fark varsa o zaman 3. bir hakem öğretmene gidiyor."