Netflix son on yılın en çok abone kaybını yaşadı

Netflix son on yılın en çok abone kaybını yaşadı

Netflix'in abonelik ücretindeki artışından dolayı geçen yıla oranla yüzde 13 kadar abonesini kaybettiği açıklandı.

ShiftDelete''den aktarılan bilgilere göre; Araştırma firması Antenna tarafından Netflix''in abone sayısına dair yeni veriler ortaya atıldı. Bu verilerin sonucunda 2022’nin başında üç yıldan uzun süredir abone olan kişilerin, toplam iptallerin yalnızca yüzde 5’ini oluşturduğunu, 2022’nin ilk çeyreğinde ise bunu yüzde 13’e çıktığını gösteriyor.

Yapılan açıklamaya göre acemi aboneler, bu çeyrekte iptallerin yüzde 60’ını oluşturdu. Yine ilk çeyrekte genel iptaller, önceki beş çeyreğin her birinde 2,5 milyon kişiye kıyasla 3,6 milyon kişiye yükseldi. Şirket büyük kayıplar yaşarken, diğer akış pazarları daha fazla abone kazanıyor.

Antenna’nın verilerine göre bu kaybın en önemli nedeni, fiyat artışı oluyor. Antenna medya ve eğlence sorumlusu Brendan Brady, “Tüketiciler cüzdanlarıyla aylık olarak oy veriyor ve şimdi oy pusulasında daha uygun adaylar var.” dedi. Aynı zamanda Disney gibi birçok eğlence şirketi şovlarını Netflix’ten çekip kendi hizmetlerine koyuyor. Bu da şirketin orijinal içeriklerine daha fazla güvenmek zorunda kaldığını gösteriyor.

Ayrıca veriler, 2022’nin ilk dört ayında Paramount+ ve Disney+‘ın yeni aboneler arasındaki en popüler seçenekler olduğunu belirtiyor. Bunun en önemli sebebi de uygun fiyatları olması oluyor. İleriye dönük olarak Netflix, iki milyon abone daha kaybetmeyi beklediğini söylüyor.

İlgili Haberler