ShiftDelete - Facebook artık sanal gerçeklik ve Metaverse stratejilerine odaklanacağını, sosyal medya ağırlıklı bir şirket olarak bilinmek istemediklerini açıklamıştı. Bu kapsamda ismini Meta olarak değiştiren teknoloji devi, Aralık ayında sosyal VR platformu Horizon Worlds’ü Kanada ve Amerika’da yaşayan 18 yaş üzeri kullanıcılara açtı.
Oculus Quest sanal gerçeklik gözlüğü gerektiren Horizon Worlds platformunda herkesin özel avatarı oluyor. Kullanıcılar, gözlükteki denetleyici düğmeleri kullanarak sanal dünyada istedikleri yere ışınlanabiliyor. Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in “Metaverse vizyonumuzun çekirdeği” olarak tanımladığı Horizon Worlds’ün kullanıcı sayısı belli oldu.
Horizon Worlds, 300 bin kullanıcıya ulaştı
Meta’nın Baş Ürün Sorumlusu Chris Cox, şirket çalışanlarına Horizon Worlds’ün gidişatıyla alakalı bilgi verdi. Sanal gerçeklik platformu kullanıma açıldığı günden bu yana aylık kullanıcı sayısının 10 kat artarak 300 bine çıktığını söyledi. Chris Cox’un açıklamasına ek olarak bir Meta sözcüsü de önemli bilgiler paylaştı.
Sözcü Joe Osborne, aynı altyapıyı ve teknolojiyi kullanan Horizon Worlds ve Horizon Venues’in toplamda 300 bin kullanıcısı olduğunu doğruladı. Ancak bu sayı, Meta’nın davet sistemiyle çalışan sanal gerçeklik tabanlı konferans yazılımı Horizon Workrooms’un kullanıcılarını içermiyor. Workrooms’un aylık kullanıcı sayısı açıklanmadı.
Horizon Worlds hakkında bir önemli bilgi de geçtiğimiz günlerde paylaşıldı. Meta, platformda bugüne kadar 10.000 ayrı dünya oluşturulduğunu açıkladı. Ayrıca içerik üreticilere yönelik özel Facebook grubunun da 20.000’den fazla üyeye sahip olduğunu duyurdu.
Metaverse (sanal evren) tabanlı Horizon Worlds’te taciz olaylarının artması üzerine Meta, platforma ayar çekti. Avatarların istenmeyen temaslardan kaçınarak kendilerini korumalarını sağlayacak olan Kişisel Sınır özelliğini hayata geçirdi.
Kişisel Sınır ile her avatar arasında 1,2 metre mesafe olacak. Bu özellik varsayılan olarak her kullanıcıda aktifleşecek ve mesafe limiti değiştirilemeyecek. Şirket yeni özelliği “Kişisel Sınır’ı varsayılan olarak kullanıma sunuyoruz. Çünkü bunun davranış normlarının belirlenmesine yardımcı olacağını düşünüyoruz. Ayrıca bu, VR gibi nispeten yeni bir ortam için oldukça önemlidir” ifadeleriyle duyurdu.