MEB’den yapay zekalı dijital eğitim

MEB’den yapay  zekalı dijital eğitim

Milli Eğitim Bakanlığı, öğrencilere bilgi düzeylerine göre bir öğrenme haritası çıkaran, buna uygun dijital eğitim içeriklerini seçip ders çalıştırabilen yapay zekalı bilgisayar yazılımı geliştirdi

MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) Genel Müdürü Dinçer Ateş, FATİH projesinde dijital eğitim içerikleri konusunda önemli mesafeler alındığını belirtti. MEB’in Eğitim Bilişim Ağı’nın (EBA), dünyanın en büyük eğitim portalı haline geldiğini belirten Ateş, 150 binin üzerinde dijital eğitim içeriğinin yüklendiğini kaydetti. FATİH Projesi bütçesinden 50 milyon TL’nin Bakan Nabi Avcı’nın talimatıyla dijital içeriklere ayrıldığını, ayrıca Avrupa Birliği IPA projesi kapsamında dijital içeriklere 10 milyon avroluk bütçenin ayrıldığını kaydeden Ateş, bakanlığın dijital eğitim yayıncılığı sektöründen 60 milyon lira alım yapacağını bu bütçeyle dijital eğitim sektörünün güçleneceğini vurguladı. MEB uzmanlarının, işbirliği yaptıkları kurumlarla birlikte öğrenciler için EBA portaldaki içeriklere akıllı bir sistemle ulaşabilecekleri “bireyselleştirilmiş öğrenim yönetim sistemi” adında yeni bir yazılım geliştirdiklerini anlatan Dinçer Ateş, yeni yazılımın bir çeşit yapay zekayla çalıştığını ve öğrencilere kişisel öğrenme rahatlığı sağlayacağını belirtti.
 

Eksikleri tespit edecek
Yazılımın yeni eğitim öğretim döneminde öğrencilerin hizmetinde olacağını bildiren Ateş, şöyle devam etti: “Geliştirdiğimiz yazılım, yapay zeka sayesinde EBA’ya giren her sınıftaki öğrenciyi tanıyacak ve öğrencilerin bilmesi gereken konuları tanımlayacak. Yazılım, öğrenciyi ‘şimdi atman gereken adım bu’ diyerek yönlendirecek. Örneğin, 10. sınıftaki bir öğrencinin matematik dersine çalışırken bir konudaki eksikliğini tespit edecek ve öğrenciyi 9. sınıfta edinemediği bu kazanıma geri döndürecek. Öğrenci burada bu kazanımı edinirse de onu bir sonraki konuya yönlendirecek. Bir öğrencinin çalıştığı bir dersi iyi anlamadığını da tespit edebilen teknoloji, bu durumda öğrenciyi geri dönüşlerle başka içeriklere yönlendirilecek. Bu döngü, konu iyice anlaşılana kadar devam edecek. Böylece öğrencinin çalışması gereken konular ve hangi materyallerle çalışması gerektiğine karar vermiş olacak.” Ateş, geliştirdikleri yazılımın zamandan, mekandan ve araçlardan bağımsız olacağını; tüm bilgisayarlar, etkileşimli tahtalar, tabletler ve akıllı telefonlardan buna ulaşılabileceğini, öğrencilerin bu yazılıma EBA portalda kişiselleştirilmiş şifre alarak erişebileceklerini sözlerine ekledi.