Antalya’nın Kepez İlçesi’nde Sedat Tulum adlı vatandaş annesine ait aracı muayenesi için istasyona gitti. Tulumdan 492 liralık ücret talep edildi. Ödemeyi yapan vatandaş kredi kartı ekstresine bakınca 10 lira 69 kuruşlu bir kesinti daha olduğunu gördü.
Sedat Tulum’dan komisyon alınmıştı. Şirketi arayan Tulum kredi kardı ödemesinden yasa gereği komisyon alınmayacağını hatırlattı.Verilen cevap ise olumlu olmadı.Bunun üzerine vatandaş Kepez Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu.
Oradan da olumsuz cevap alan Sedat Tulum Hakem Heyetinin kararını iptal ettirmek için Antalya 2.Tüketici Mahkemesine taşıdı.Antalya’deki mahkeme tarafları dinledi.Davalı taraf “Davacı, nakit ödeme yerine kredi kartı ile ödeme yaptı. Kart kullanım hizmetine ilişkin alınmış olan ödemeyi geri istemesi haksız ve hiçbir yasa dayanmıyor.Davanın reddine karar verilsin”iddiasında bulundu
MAHKEME DAVACIYI HAKLI BULDU
Mahkeme, tarafların talep ve savunmalarını aldıktan sonra geçen günlerde kararını verdi. Mahkeme, Kepez Tüketici Hakem Heyeti kararını iptal etti. 10 lira 69 kuruşluk kesintinin Sedat Tulum’a ödenmesine karar veren mahkeme kararında özetle “Hizmet bedeli adı altında kesinti yapılmasını gerektiren bir düzenleme yok. Tüketici, ödemeyi ister nakit ister kredi veya banka kartı ile yapar. Yapılan kesinti hakkaniyete uygun değil” denildi.
Araç muayene istasyonlarında kartla yapılan ödemelerde kesinti uygulamasının yaygın olduğunu kaydeden Av. İbrahim Güllü “Kredi kartı ile ödeme yapılması nedeniyle komisyon, hizmet bedeli veya benzeri bir isim adı altında ilave bir ödeme alan araç muayene istasyonlarının aldıkları parayı derhal faiziyle birlikte iade etmeleri gerekir. Ödemeyi yapan araç sahipleri tüketicilerimiz de mahkeme kararını emsal göstererek, hakem heyetine başvuru yapıp, paralarını iadelerini sağlayabilirler"diye konuştu.