Bir kola firması, geçen yıl başlattığı anti-reklam kampanyasını bu yıl da sürdürüyor. Tüm dünyada belli başlı ve iddialı iki kola firması var. Bu reklam anlayışı, bu iki firmadan birinin yenilgiyi baştan kabul etmesi ve diğerine yetişme/benzeme çabaları olarak değerlendirilebilir ancak. Gençler arasında bir tadım testi yapılıyor ve tattıklarının diğer kolanın lezzeti olduğunu düşünenler yanılıyor. Bu ne anlama geliyor? “Artık biz de öteki markanın lezzetini yakaladık.” Eğer sen farklı bir tat sunamıyorsan, diğerinin benzerini yapmaya çalışıyorsan, nerede kalır büyüklüğün? Aslı varken, niye taklidi tercih edilsin ki? Lezzet değişikliği yapıldığını anlatmanın bin bir yolu vardır. Bu, en kötüsü. Bu arada, taklit edilen firma, televizyonda, metroda, metrobüste yayınlanan reklamlarında yemek tarifleri veriyor. Mesaj şu: Bizim kola her yemekle iyi gider. Yani, olayı aşmışlar, bir başka aşamaya geçmişler.