Kanal İstanbul devlet projesi mi? Kanal güzergahında kimlerin arazisi var?

Kanal İstanbul devlet projesi mi? Kanal güzergahında kimlerin arazisi var?

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu hakkında Kanal İstanbul nedeniyle başlatılan soruşturma, gözlerine yine kanal projesine çevirdi.

Sözcü'den yer alan habere göre, Kanal İstanbul'a karşı propaganda başlatan ve afiş astıran İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu hakkında yürütülen soruşturmanın ortaya çıkmasının ardından ülkenin gündemi yine kanala yöneldi.

"Devlet projesi" olduğu belirtilen projenin detayları ve projenin güzergahında yer alan özel mülkiyetler tartışma konusu oldu.

Marmara Denizi’ni Küçükçekmece Gölü’nden ayıran noktadan başlayarak, Sazlıdere Baraj Havzası boyunca devam eden, Sazlıbosna Köyü’nü geçerek Dursunköy’ün doğusuna ulaşıp Baklalı Köyü’nü geçtikten sonra Terkos Gölü’nün doğusunda Karadeniz’e ulaşan güzergahta yer alan projenin mülkiyet analizine göre, 45 kilometre uzunluğundaki bölgede arazilerin büyük bir kısmı şahıs ve şirketlere ait görünüyor.

YÜZDE 71’İNİN ÖZEL MÜLKİYET

Kanal İstanbul projesi güzergahında toplam 8 bin 300 parsel bulunuyor. Bu parsellerin 5 bin 908’inin yani yüzde 71’inin özel mülkiyet olduğu tespit edilirken yüzde 7’sinde ise diğer kamu kuruluşlarıyla ortak olan şirketlere ait paylar bulunuyor.

Kanal İstanbul’un geçeceği güzergah toplam 152 milyon metrekarelik bir alanı kapsıyor. Bu alanın 37.5 milyon metrekaresi su yolu için kullanılacak. 25.5 milyon metrekaresi ise kamusal alan ihtiyacını karşılayacak.

40 MİLYON METREKARE TARIM ARAZİSİ YOK OLACAK

Geriye kalan 89 milyon metrekarelik alanda ise kanal manzaralı villa, apartman ve çok katlı sitelerden oluşacak yapılar, alışveriş merkezleri, oteller, okullar, limanlar ve kamu binaları yer alacak.

 Kaybolacak tarım ve mera alanları toplam 40 milyon 710 bin metrekareyi bulacak.

Öte yandan kanalın etrafında kurulacak yeni şehir projesi için çalışmalar tamamlandı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, bölgedeki yapılaşmayı belirleyecek olan yedi etaplık 1/5000 ölçekli nazım ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarından üçünü onaylamış, itirazları almıştı. Şimdi nihai karar bekleniyor.

Yenişehir projesinin birinci etabını kapsayan imar planları Arnavutköy’deki tarım arazilerini yapılaşmaya açıyor. 39 milyon metrekare büyüklüğündeki birinci etabın odağında ticaret ve turizm var.

Kanal İstanbul’un Karadeniz girişinin doğusundaki Yeniköy’de ayrılan 2 milyon metrekare büyüklüğündeki alan lojistik merkezi olacak. İstanbul Havalimanı’nda geliştirilen kargo şehrinin konteyner limanı ve antrepolar ile desteklenerek, kentin lojistiğinin büyük bir kısmının bu bölgeye aktarılması planlanıyor.

Hazırlanan planda Baklalı bölgesinde sağlık turizmine yönelik faaliyetlerin yer alabileceği bir yer tasarlandı. Bu alanda ulusal ve uluslararası ölçekte hizmet verecek ve tüm ihtisas dallarını bünyesinde barındıracak hastane, rehabilitasyon merkezi, sağlık köyleri, yaşlı bakım evleri olacak.

 

İlgili Haberler