Egeli Gazete''den Mustafa Yılmaz''ın haberine göre, İçişleri Bakanlığı İzmir’deki belediyelerde son 10 yılın en büyük teftişini başlattı. 30 müfettiş 13 Haziran''da belediyelerde teftişe başladı. İçişleri Bakanlığı''nın görevlendirdiği müfettişler belediyelerin 2012 yılından bu yana başta ihaleler olmak üzere tüm hareketlerini mercek altına aldı. Tüm müdürlüklerin 10 yıllık dosyalarının tamamı müfettişlerce teslim alındı. Tüm ihale dosyaları, doğrudan teminler, mal ve hizmet alımları incelenmeye başladı.
BELEDİYELERDE İZİNLER İPTAL
Denetimler nedeniyle başta müdürler ve şefler olmak üzere kritik görevlerde bulunan tüm personelin izinlerinin iptal edildiği öğrenildi. Başta İzmir Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeleri olmak üzere kamu kurumlarında teftiş çalışmaları nedeniyle personelin yoğunluğunun iki katına çıktığı vurgulandı. Belediyelere bağlı kuruluşlarda da dosyaların ele alınacağı belirtildi. Denetimlerin yaklaşık 3 ay süreceği öğrenildi. Denetim raporlarının tamamlanmasının ardından müfettişlerce İçişleri Bakanlığına sunulacağı da ifade edildi.
VALİLİK DE DENETLENECEK
Denetlenecek kurumlar arasında belediyelerin yanı sıra İzmir Valiliği ve bağlı kurumları da olacak. Denetleme kapsamında hem Valiliğin hem de belediyelerin sadece yakın dönemi değil 2012 yılından beri yaptığı tüm işler ele alınacak.