İYİ Partili Çıray, yine vatandaşa kesilen faturayı açıkladı. Bedelini ödemek zorunda kalan vatandaş artık tükendi

İYİ Partili Çıray, yine vatandaşa kesilen faturayı açıkladı. Bedelini ödemek zorunda kalan vatandaş artık tükendi

İYİ Parti İzmir Milletvekili Aytun Çıray, Avrasya Tüneli’nin geçiş ücretine yüzde 26 oranında uygulanması planlanan zam iddialarını Meclis gündemine taşıdı. Çıray, "İktidarın yanlış ekonomi politikalarının bedelini ödemek zorunda kalan vatandaş artık tükendi" ifadelerini kullandı.

İYİ Parti İzmir Milletvekili Aytun Çıray, Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) projeleri kapsamında yapılan Avrasya Tüneli’nden geçiş ücretlerine zam yapılması iddiaları ve borçlar hakkındaki iddialar hakkında Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın cevaplaması istemiyle Meclis Başkanlığı'na soru önergesi verdi. 

Çıray, "Artık mızrak çuvala sığmıyor. İktidarın yanlış ekonomi politikalarının bedelini ödemek zorunda kalan vatandaş artık tükendi" dedi.

Geçiş bedellerine yüzde 26 oranında zam yapılarak otomobiller için 36,40 TL olan geçiş ücretinin 46 TL’ye, minibüsler için 54,70 TL olan geçiş ücretinin ise 69 TL’ye çıkarılacağını belirten Aytun Çıray, "Taahhüt edilen geçiş garantilerine ulaşılamaması ve içinden geçtiğimiz salgın sürecinde gittikçe derinleşen ekonomik kriz sebebiyle 'ticari sır' denilerek saklı tutulan KÖİ projelerine ait sözleşmelerde şirketlerin lehine değişiklikler yapıldığı iddiası toplumda soru işaretleri oluşturdu. Her zamanki gibi yanlış politikaların maliyeti yine vatandaşın cebine uzanıyor." şeklinde konuştu.

Çıray, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay’dan şu sorulara yanıt istedi: 

Kamu Özel İşbirliği ihaleleri ile hastane, köprü ve otoyolları yapan şirketlere yapılan ödemeleri Türk Lirası’na çevirerek, elde edilen tasarrufu pandemi nedeniyle kapalı olan işletmelere dağıtmayı düşünüyor musunuz?

2 Şubat itibariyle Avrasya Tüneli’nde uygulanacak olan geçiş bedeli zam oranı doğru mudur? KÖİ projeleri kapsamında yapılan diğer otoyol ve köprü geçiş ücretlerine de zam yapılacak mıdır? Yapılacak ise bu zam oranları nedir ve ne zaman açıklamayı düşünüyorsunuz?

Ürün ekimi, bakımı, sökümü ve daha birçok maliyet ile çok düşük kârlar için çalışan çiftçilerimizin ticari lojistik süreçlerinde bu otoyolları ve köprüleri kullanmaları halinde onların lehine olacak hâlihazırda yapılan çalışmalar var mıdır? Var ise bu çalışmalar nelerdir?

Hazine ve Maliye Bakanlığı, ulaştırma projelerinin ihale edildiği bu şirketlerin bankalara olan kredi borçlarını gerektiğinde üstlenmek amacıyla borç üstlenim taahhüdünde bulundu mu?