İstanbul trafiği yine ilk 10'da

İstanbul trafiği yine ilk 10'da

32 bin 520 adetlik dur-kalk ortalamasına ulaşarak artık dünyada 2. sırada yer alan İstanbul, trafikte rölanti konumunda bekleme konusunda da ilk 10 şehir arasında yer aldı.

Castrol ileTomTom işbirliğiyle düzenlenen Dur-Kalk çalışmasının sonuçları açıklandı. Geçtiğimiz yıl yapılan ilk araştırmaya göre İstanbul sürücü başına yıllık 31 bin adeti aşan dur-kalk ortalamasıyla dünya genelindeki 50 şehir içinde yerini almıştı.  Zirvede yer alan ve yeni araştırmada 32 bin 520 adetlik dur-kalk ortalamasına ulaşarak artık 2. sırada yer alan İstanbul, trafikte rölanti konumunda bekleme konusunda da ilk 10 şehir arasında yer aldı. Araştırmada dünyada rölanti -yani 4 dakikaya kadar 3 km/s’lik hızın altında trafikte ilerleme konumunda başı çeken ilk üç şehir sırasıyla Bangkok (Tayland), Saint Petersburg (Rusya) ve Guadalajara (Meksika) oldu.
Zirvede yer alan Bangkok şehrinde yaşayan sürücüler trafikte geçirdikleri vaktin % 36’sını rölanti konumunda geçirirken, aynı araştırma kapsamında 10. sırada yer alan İstanbul’da ise sürücüler trafikte vakitlerinin % 28’sini rölanti konumunda bekleyerek geçiriyor.  Castrol Geliştirme Teknolojisti Gareth Bracchi konuyla ilgili olarak “Dur-kalk sürüş daha sık hızlanma ve yavaşlama yapmak demektir; ve aynı zamanda da rölanti sürelerinin uzaması anlamına gelir. Akan trafikteki sürüş koşulları ile kıyasladığımızda rölantide motora % 60 daha fazla yük biniyor. İşte bu nedenle dur-kalk sürüş motorda erken aşınmalara yol açabiliyor” açıklamasını yaptı. Castrol Türkiye ve Orta Asya Direktörü Kerim Kermen ise trafikte geçen zamanın hem insanların verimliliğini hem de psikolojisini önemli ölçüde etkilediğine dikkat çekerken, trafikteki zamanın 3’te 1’inin rölantide geçmesi ile birlikte insana olduğu kadar motora da önemli bir yük bindiğini vurguladı. Rölanti sürelerinin özellikle işe gidiş-dönüş saatlerinde arttığına dikkat çeken Kermen, Dünya çapındaki trafik yoğunluğu seviyelerinin artmasıyla sürücüler doğru motor yağını tercih ederek en azından motorlarını koruyabilir ve rölantinin araçları üzerindeki etkilerini azaltabilirler.