Instagram, bu sefer rakiplerden değil bağlı olduğu Facebook’tan gönderi zamanlama özelliğine benzer bir özelliği kullanıcılarının kullanımına sunacak.
Instagram’da sayfa yöneticileri, içeriklerini zamanlamak için farklı yazılımlar kullanarak zamanlama işlemini gerçekleştiriyorlardı. Facebook ve benzeri sosyal medya sitelerinde olan bu özelliğin benzeri Instagram’a gelmesi sayesinde 3. Parti yazılımlara gerek kalmayacak.
Mark Zukerberg’in sahip olduğu Facebook’a bağlı olan Instagram’da içerik zamanlama özelliği şuan kullanılabilir durumda ancak özelliği Facebook’a bağlı olan içerik stüdyo uygulamasına üye olmanız gerekmekte.
Facebook İçerik Stüdyosuna üyelik işlemini tamamladıktan sonra, açılış sayfasında gönderi oluştur butonu ile gönderinizi oluşturabilir, zamanla seçeneğinde gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra istediğiniz tarih için gönderinizi planlayabilirsiniz.
Bu özellik şuan için sadece post gönderileri için kullanılabilir durumda, hikaye planlama özelliği için hala 3. Parti programlar kullanmak zorundasınız. Ancak Facebook ilerleyen dönemlerde hikaye planlamak içinde bir özellik yayınlayabilir.