Webtekno'dan Ümit Kılınç'ın haberine göre sosyal medya devi Instagram, influencer'lara karşı önlem almayı planlıyor. Şirket, influencer'ların paylaşımlarında o paylaşımın sponsorlu olup olmadığı konusunda bilgi sunmadığını belirtti.
GELİR KAZANMAK ADINA YENİ YOLLAR ÜRETTİLER
Sosyal medyanın ve internet kullanımının tüm dünyada yaygınlaşmasıyla insanlar, gelir kazanmak için yeni yollar da ürettiler. Fazla sayıda takipçiye sahip olan influencer'lar, çeşitli markalarla anlaşarak onların ürünlerine veya hizmetlerine paylaşımlarında yer veriyorlar. Kısacası sizin profiliniz, markalarınızın sesini duyuracakları bir reklam platformu haline dönüşüyor.
Ancak Instagram'ın bu durumu baş etmesi zor bazı sorunları da ortaya çıkardı. Platformda dolaşan normal kullanıcılar, gördükleri paylaşımların sponsorlu bir paylaşım olup olmadığını artık anlayamaz oldu. İşte Instagram, Birleşik Krallık tarafından yapılan bir açıklamanın ardından bu işin peşine düştü.
ARTIK HEDEF HALİNDELER
Birleşik Krallık, Instagram'daki çoğu influencer'ın paylaşımlarında o paylaşımın sponsorlu olup olmadığı konusunda bilgi sunmadığını açıkladı. Takipçilerini sponsorlu içerikleri nedeniyle kaybetmekten korkan influencer'ların bu davranışı, aslında sektörü de olumsuz etkiliyordu.
İşte bu nedenle Instagram, yeni açıklamaya göre artık sponsorlu paylaşımlarını sponsorlu olarak işaretlemeyen influencer'ları markalara ve işletmelere bildireceğini açıkladı.