YENİÇAĞ / ÖZEL HABER / TOLGA ŞAHİN
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, “İstanbul’a Hizmette 4. Yıl” sunumu gerçekleştiriyor.
AKP iktidarının İBB'ye yönelik baskı ve engellemelerine dikkat çeken Ekrem İmamoğlu, şunları kaydetti:
"3,5 YILDA 46,2 KM UZUNLUĞUNDA RAYLI SİSTEM YAPILDI"
“Örneğin; ulaşıma tüm zamanların en büyük yatırımını periyodik olarak yaptığımızın altını çizmek isterim. Trafik sorunu çözmek, kent içi hareketliliği ve yaşam kalitesini artırmak için yatırımların aslan payını metroya ayırdık, ayırmaya da devam ediyoruz. İş başına geldiğimizde, projesi olmayan, finansman sorunu çözülmemiş, yapım çalışmaları tümüyle durdurulmuş, inşaat alanları terkedilmiş metro inşaatları devralmıştık. En temel gerekleri yerine getirilmeden, tamamen seçim yatırımı olarak kamuoyuna duyurulmuş, ne yazık ki yarım yamalak, projesi olmayan metro projelerini biz hızla düzelttik ve hayata geçirdik. Size büyük bir gururla söyleyebilirim ki, 3,5 yılda toplam 46 istasyona sahip, 46,2 kilometre uzunluğunda, 5 metro ve 1 tramvay hattını hizmete açtık. Halen 8 metroda inşaatlarımız hızla devam ediyor. 2024 Mart'a kadar raylı sistem ağına 18,9 kilometre daha raylı sistem kazandırarak, bu büyük başarıyı devam ettiriyoruz. Önümüzdeki 9 ayda hizmete açacağımız 3 raylı sistem hattımızla birlikte, yıllık ortalama 13 kilometreyi aşan bir metroyla İstanbul tarihinin, yıllık bazda en çok metro üreten yönetimiyiz. Bu sadece şehrimiz ve ülkemiz için değil, dünya için de önemli bir rekordur. Böylelikle karbon nötr bir kent ve sürdürülebilirlik hedefleriyle kalıcı yatırımlar yapıyoruz.”
"ENGELLERE RAĞMEN METRO ÇALIŞMALARINI DEVAM ETTİRDİK"
“Bir şeyin altını çizelim. Bahsettiğimiz bu 3,5 yılda, bir hükümetin bir yerel yönetime çektireceği ızdıraplar noktasında akla hayale gelmeyecek süreçlerin de altını çizelim. Düşünün ki, Türkiye'nin en önemli üç kamu kurumundan birisi, en büyük bütçeye sahip üç kamu kurumundan birisi olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin devletin finans kuruluşlarından, bankalarından bir kuruş dahi kredi alamadığı bir 3,5 yıldan bahsediyoruz. Bu borçlanmaların engellendiği bir 3,5 yıldan bahsediyoruz. Yani geçmişteki bir borçlanmanın ya da bir kısım satışların bütçede neredeyse yüzde 20-25’lik paylara çıktığı bir yönetim döneminden, neredeyse sıfır düzeyinde borçlanma ya da bir kısım satışların olmadığı bir dönemden bahsediyoruz. Pandemiden bahsediyoruz. Ekonomik krizden bahsediyoruz. Böylesi bir dönemde biz, bu bahsettiğim o güçlü yatırımları İstanbul'a kazandırdık.”
"SEFAKÖY-BEYLİKDÜZÜ METRO HATTI İÇİN DE CUMHURBAŞKANINDAN ONAY BEKLİYORUZ"
“Başlattığımız yeni uygulamayla, İstanbullulara 6 metro hattında hafta sonu 66 saat kesintisiz metro hizmeti sunuyoruz. Bu yatırım ve hizmetlerimizin sonucu, günlük raylı sistem kullanan İstanbullu sayısı yüzde 35 artarak, 1,8 milyondan 2,6 milyona çıktı. Raylı sistem alanında büyük bir inovasyonla TRAM34 adlı projemizi geliştirerek, yerli ve milli tramvaylarımızı üretmeye başladık. İstanbul'a 2030 ve sonrası için hedeflediğimiz 740 kilometrelik raylı sistem ağına ulaşma hedefine, aklın ve bilimin ışığında ilerliyoruz. Bu projelerden en önemlisi ise İstanbul’un en büyük, en hızlı metro projesi olan, şehri bir uçtan diğerine bağlayan ve tamamen yer altından giden 74,5 kilometre uzunluğundaki 13 istasyonlu HIZRAY projesini hazırladık. Yeni nesil ve ekspres metro projemiz olan HIZRAY ile doğu-batı ekseninde, Sabiha Gökçen Havalimanı’dan Beylikdüzü’ne, 55 dakika gibi bir sürede ulaşım sağlanabilecek olup, sadece bu hatta günde 1,5 milyon yolcu taşımayı hedefliyoruz. Öte yandan, toplamda 2 milyonu aşkın İstanbullunun yaşadığı Sefaköy - Beylikdüzü metro hattının ise projesini ve finansmanını hazırladık. İBB Meclisi’nden onayımızı da aldık. Bu konuda da aynen 300 metrobüs projesinde olduğu gibi, Sayın Cumhurbaşkanı’ndan onay bekliyoruz.”