TeknolojiOku - Gerek ülkemizde yaşanan kur atakları gerekse de dünya genelinde var olan otomobil arzı sıkıntıları, hem ülkemizde hem de dünya genelinde sıfır otomobil fiyatlarının artmasına neden oluyor. Tabi bu tutarlar, ülkemizde dünya genelinden çok daha fazla artıyor orası ayrı. Ancak gelen veriler, bu artışa bağlı olarak günden güne daha eski araçlara olan talebin daha fazla arttığını da ortaya koyuyor.
Geçtiğimiz gün paylaşılan sahibinden.com ilan sitesinin verileri üzerinden hesaplanan sahibindex Ocak Vasıta raporu, Ocak 2022 döneminde satışa sunulan ve satılan araçlar hakkında oldukça önemli bilgiler içeriyor.
İlk olarak, bu rapora göre yayından kaldırılan ilanların tamamı göz önüne alındığında 10 yaş ve üzeri araçların payının önceki dönemlere göre arttığı gözlemlendi. Bunun anlamı, ülkemizde 10 yaş ve üzeri araç satışları artma eğilimi içerisinde ki bu da vatandaşın git gide rotasını daha eski arabalara çevirmek zorunda kaldığını gösteriyor.
En çok ilan verilen otomobil kategorisinde, liderliği alan isim yine şaşırtmayarak Renault Clio oldu. Bu aracı, Volkswagen Passat, Renault Megane, Opel Astra ve Toyota Corolla takip etti. En çok ilan verilen SUV + pick-up kategorilerindeki araç markası ile bir kez daha Nissan oldu.
Rapora göre Ocak 2022’de en çok yine beyaz araç satışa sunuldu. Bu rengi sırasıyla siyah, gri, gümüş gri ve kırmızı renkleri izledi.
Yakıt türüne baktığımız zaman ise dizel araçların benzinli araçlardan daha fazla olduğu görüldü.
Model yılı sıralaması yapıldığında ise, sitede satışa sunulan araçların yaklaşık %8’ini oluşturan 2016 model araçlar ilk sırayı aldı. Bunu 2017, 2015, 2012 ve 2013 model araçlar izledi.
Kilometre verisine baktığımız zaman ise, satışa sunulan araçların yaklaşık %34’ünü 0-100.000 km arası araçların oluşturduğunu görüyoruz.
Fiyat açısından bir karşılaştırma yapacak olursak, en yüksek payın yaklaşık %33 ile 300.000-TL’den pahalı araçların oluşturduğunu görüyoruz. Fiyatı 50.000’den düşük araçların oranı %5,8’de kalırken, orta seviye diye tabir edilebilecek 150.001-200.000 arasındaki araçların ise toplam içerisinde %12,5’luk bir paya sahip olduğu anlaşılıyor.
Son olarak bu rapora göre, en çok ilgi çeken, en çok görüntülenen markalar sıralaması ise Renault, Volkswagen, BMW, Mercedes ve Fiat şeklinde oldu.