Facebook ya da yeni adıyla Meta, şimdi de Avustralya ile karşı karşıya kaldı. Bildiğiniz gibi Facebook platformunda karşımıza pek de güvenilir olmayan reklamlar çıkabiliyor. Facebook ise daha önce Avustralya Rekabet Kurumu‘na bu yanıltıcı reklam ve dolandırıcılık yapan sponsorlu içerikleri engelleyeceği sözünü verdi. Bu anlamda kripto para dolandırıcılığı vakaları için Facebook reklamlarının da önemli bir paya sahip olma ihtimali var. Avustralya ise bu anlamda dolandırıcılık için baş sorumluyu Facebook reklamları olarak görüyor.
Facebook reklamları, Avustralya’da kripto para dolandırıcılığı için mi kullanıldı?
ShiftDelete''de yer alan habere göre; Meta, ABD ve Avrupa’dan sonra yeni bir kıtada daha büyük bir suçlama ile karşı karşıya kaldı. Buna göre Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC), Meta şirketleri olan Facebook reklamları üzerinden kripto para dolandırıcılığı yapıldığı görüşünde. Buna göre söz konusu reklamlarda Avustralya ünlülerinden sözleri kullanılan dolandırıcılar Facebook’ta bu sahte reklamları yayınladı. Avustralya Rekabet Kurumu ACCC ise bu dolandırıcılığın yapılmasına katkı sunduğu iddiasıyla Meta grubuna dava açtı.
Meta grubu ise daha önce Facebook‘ta yayınlanan reklamlar özelinde Avustralya Rekabet Kurumu ACCC‘ye bu dolandırıcıları engelleyeceğine söz verdi. Ancak ACCC, Facebook platformunda bu sahte reklamları engellenmediği görüşünde. Yine bu kripto para dolandırıcılığı için sahte sözlerine yer verilen ünlüler de platforma başvurdu. Ancak, Avustralya ünlülerinin bu başvurularına rağmen Meta bu sahte Facebook reklamları üzerinden kripto para dolandırıcılığı düzenine engel olmadı ve bu reklamları engellemedi.
Avustralya Rekabet Kurumu Başkanı Rod Sims, Facebook’ta verilen reklamlar üzerinden yapılan dolandırıcılık için önemli bir örnek verdi. Buna göre bir yatırımcı, milyoner yatırımcılardan TV sunucularına ve siyasilerin de yer aldığı bu reklamların sahte olduğunu anlamıyor. Yatırımcı bu projeye 650 bin Avustralya doları yani 7 milyar TL üzerinde bir yatırım yapıyor. Avustralya Rekabet Kurumu Başkanı‘nın verdiği tek örnek bile bu sahte reklamların nasıl büyük bir vurguna dönüştüğünün göstergesi.
Avustralya’da gündem olan Facebook reklamları üzerinden kripto para dolandırıcılığının tam anlamıyla ne kadar büyük bir mağduriyete neden olduğu ise açıklanmadı. Buna karşın Facebook, Avustralya’ya ve mağdurlara yüklü bir meblağ ödemek zorunda kalabilir.