Akdağ, bir programa katılmak için geldiği Sivas’ta, şunları söyledi: “Toyota olarak yaklaşık 6,5 milyon hibrit otomobil sattık. Prius markalı otomobiller, ikonik hale geldi. Sürüş konforu inanılmaz, sessizliğiyle kendinizi içinde iyi hissettiğiniz bir araç. Karbondioksit salınımı çok düşük, çevreye zarar vermiyor. Yakıt tüketimi de son derece düşük. Trafik yoğunluğu olan büyükşehirlerde bu arabayı kullanırken düşük hızda ya da dururken yakıt tüketimi yok. 100 kilometrede 2-3 litre gibi değerleri görüyorsunuz. Bu değerler ne kadar az yakıt tükettiğini anlatıyor. Türkiye’de maalesef 1,6 litrenin üzerindeki motor hacimlerinde vergi son derece yüksek. Bu yüzden trafikte çok fazla hibrit araba görmüyorsunuz. ”
Hybrid sisteminin mantığı
1997 yılında seri üretime başlanan birinci nesil hibridlerde bulunan elektrik motoru, benzinli motorun devrinin düştüğü noktada devreye girerek, yakıt tüketimini azaltıyor. Sistem sayesinde, özellikle sıkışık trafikte tüketilen yakıt ve egzoz gazları sıfırlanıyor. Daha sonra geliştirilen Hybrid teknolojilerinde ise güçlendirilen akım sayesinde, elektrik motorunun daha yüksek devirlerde de devreye girerek yakıt tüketimini yüzde 30’lara varan oranda aşağıya çekmesi sağlandı.