Google ve dijital habercilik yapan Archant arasında gerçekleştirilen anlaşma sonucunda, yerel haberler her açıdan form değiştirecek. Hikaye anlatımından, mizanpaja kadar ve bunun yanında iş modellerine uzanan geniş bir yelpazede yenilenme hareketi başlayacak. Bu kapsamda Archant’ın yeni habercilik anlayışıyla beraber Avrupa’da bir yenilik başlatması hedefleniyor.
Google yerel haberler için attığı bu adım ile farklı bir bakış açısı kazandırmak istiyor. Habercilik laboratuvarı kuran şirket, Project Neon olarak adlandırılan bu girişimi ile Google dijital iş modellerinin genişletilmesinde ve dünya çapına yayılmasında rol almayı planlıyor.
Amerika’da yer alan ve Mart ayında başlatılan McClatchy‘nin ardından Google‘ın bu projesi dünya çapında yerel habercilik adına yapılan ikinci girişim olarak adlandırılıyor.
Bu sayede aslında yerel haberlerin insanlara ulaşımını tekrar eski hale getirilmesi hedefleniyor. Zira gazetecilik ve habercilik hiç olmadığı kadar kan kaybediyor.
Bu kan kaybını tersini döndürmek adına birçok proje bulunsa da Google’ın bu girişimi yerel habercilik adına atılan adımlardan en yeni olanı. Gelişen ve değişen haber endüstrisinde söz sahibi olmak için yola çıkan Google Archant ile haber girişimiyle çığır açmayı hedefliyor.