Google Play Store artık Materyal Teması’na kavuştu ve Android’de resmi olarak yayınlandı. Geçtiğimiz haftalarda birçok kullanıcıya süreli bir şekilde gösterilmiş tema, artık tüm Android telefonlarda mevcut duruma geldi. Şirket ayrıca temadaki önemli değişiklikleri de belirtti.
Tamamıyla yeniden revize edilmiş tasarım, Play Store’un ayda 2 milyar kullanıcıya ulaşmasıyla birlikte geldi. Materyal Teması’nın ve birkaç kullanıcıya dönük güncellemelerin en büyük amacı, "Çeşitli kullanıcı gruplarının uygulama keşfetmelerini ve erişilebilirliklerini geliştiren daha temiz, daha özel hissettiren bir Store yaratmak" olarak belirtildi.
DÖRT ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİK
Aramayı daha hızlı ve kolay yapmak için mobil cihazlarda Play Store’un alt kısmına ve Chrome OS ve tabletlerde sol kısmına yeni bir navigasyon çubuğu ekledik.
Artık oyunlar ve uygulamalar için iki ayrı sekme var. Böylece kullanıcılarımıza en doğru sonucu verebiliyoruz.
Kullanıcılar, kendileri için doğru uygulamayı veya oyunu bulduklarında güncellenmiş Store listeleme düzeni, her sayfanın üst kısmında daha belirgin düğme ile birlikte daha detaylı uygulama bilgisi sunar. Bu da kullanıcıların önemli detayları görmelerini ve uygulamayı yüklemeleri için karar vermelerini kolaylaştırır.
Aynı zamanda tek şekilli yeni ikon sistemimizi de fark edeceksiniz. Bu sayede içerikler kullanıcı arayüzünde daha belirgin hâle geldi.