Gezici'nin son anketinde dikkat çeken ayrıntı

Gezici'nin son anketinde dikkat çeken ayrıntı

Seçimlerin yaklaşmasıyla birlikte anket şirketlerinde de hareketlilik başladı. Gezici Araştırma şirketinin yaptığı son ankette ise bir detay dikkat çekti.

Gezici Araştırma şirketi 31 Mart seçimlerine ilişkin yaptığı ankette "Siyasi görüş farklılıkları sosyal mesafeye dönüştü" alt başlığı dikkat çekti.

Ankete göre, seçim arifesi parti liderlerinin birbirlerine karşı sertleşen söylemleri vatandaşı da kutuplaşmaya sürüklüyor. "Kutuplaşmanın etkisiyle  seçimler kimi yerde genel seçim havasında kimi yerde yerel seçimler havasında gidecek"  diyen şirket "Halkta geçmişe göre ayrılıklar artmış ve siyasi görüş farklılıkları sosyal mesafeye dönüşmüş durumda. Siyasal konuları sağduyumuzla değil, parti aidiyetlerimizle değerlendiriyoruz. Farklı yayınlardan bilgileniyor, diğer yayınları taraflı buluyoruz" tespitinde bulundu.

"VATANDAŞ KOMŞU OLMAK DAHİ İSTEMİYOR"

Kutuplaşmanın hat safhaya çıktığına dikkat çeken ankette, vatandaşların bir kısmının uzak hissettikleri partiyi tutanları komşu olarak istemiyor, çocuklarının arkadaş olmasını dahi istemediği belirtiliyor.

Şirketin kutuplaşmaya yönelik tespitleri şöyle devam ediyor:

"İktidarda muhalefette kutuplaşmanın azalması için mücadele etmeli aksi durumda yeni genç seçmenleri kazanması zorlaşacak. Yakın dönemde seçmen davranışını etkileyen tutum değişiklikleri fazla değişmediği görülüyor; geçmişe özlem nostalji, çevreye duyarlılık, inançlılık, eve kapanma evde zaman geçirme, küçük mutluluklar aile içinde zaman geçirme, son dönemde çevreye duyarlılık ve geçmişe özlem önemli bir ölçüde arttığı görülüyor."