Genel izleyici dizi tutkunu

Genel izleyici dizi tutkunu

Daha çok reklamverenleri gaza getirmek için hazırlanan günlük reyting listeleri aslında Türkiye’nin genel profilini de ortaya koyuyor.

Ülkenin en ücra köyündeki insandan kent merkezinde yaşayan kültürel düzeyi yeterli gruba kadar herkesi kapsayan “total” (yani genel izleyici) kitlesinin her gün bir diziye takılıp onu hep izlediğini görüyoruz. Yani fazla arayışa girmiyor, uzaktan kumandasında ön sırada yer alan kanallardan birindeki bir diziye takılıp gidiyor. AB grubu ise dizilerden çok yarışma vb. programlara itibar ediyor. Genel anlamda kültürel ve sosyal düzeyi yüksek olarak adlandırılan bu grubun yarışma tercihleri de, öyle bilgiye dayalı yarışmalar olmuyor, en eğlencelisine yöneliyorlar. Haklarını yemeyelim, dizi seçimlerindeyse tarihi vb. olanlara ilgi gösteriyorlar. Her iki kategorinin seçimleri belki farklı ama, sıradanlıkları benzer, ne yazık ki.