Geleceğe ne kadar hazırız?

Geleceğe ne kadar hazırız?

MEDIASUMMIT toplantısının ortaya koyduğu en önemli gerçek, yazılı basının ve televizyonun, internet ve özellikle mobil yayıncılık konusunda giderek pes ettiği şeklindeydi.

Biz, dizilerin TV’den izlendiğini düşünüyoruz ya, aslında fena yanılıyoruz. Konunun uluslararası uzmanlarından George Saliaris Fasseas’ın Türkiye ile ilgili verdiği bir örnek, her şeyi açık seçik ortaya koyuyor. Fasseas, “Ulan İstanbul dizisini TV’de 500 bin kişi izliyordu. 34. bölüm online yayınlandı ve 1 milyon 500 bin kişinin izlediğini gördük. İnternetteki reytingler TV’yi geçti” dedi. Fasseas’ın öngörüsü, mobilin önümüzdeki 5 yıl içinde, en büyük mecra olacağı yolunda. Gelişmiş ülkelerdeki TV yayıncıları, kendilerini bu gerçeğe göre hazırlıyor ve yeniden yapılandırıyor. Bizim yayıncılarımızın günü kurtarmanın dışında, geleceğe yönelik neler yaptığını da çok merak ediyoruz, doğrusu.