Fatih Yardım/Yeniçağ
Bilindiği gibi elektronik ürünlerin garanti süreleri ortalama 1 yıl ile 3 yılarasında değişiyor. Ancak, bazı firmalar ürünün garanti kapsamını kendisine göre kısıtlayarak, arızalardan müşteriyi sorumlu tutabiliyor. Bu da bazı mağduriyetlere neden oluyor. Tüketici Mahkemeleri’ne bununla ilgili yüzlerce başvuru geliyor. Böyle sorunlarla karşılaşmamakiçin elektronik ürün almak isteyenlerin, firmanın bugüne kadar olan siciline bakmalı.Bunun için öncelikle interneti bir karıştırmakta fayda var. Arama motorları aracılığıyla tüketici şikayetleri bölümüne girerseniz, kimin bu konuda nasıl sorun yaşadığını görebilirsiniz. Ayrıca internet üzerinden alışveriş yapacaksanız, daha da dikkatli olmanız gerekir. Bugün bilinçsizce online sitelerden alışveriş yapan kişiler aldıkları ürünlerin garantisi olmadığından dolayı zorluk çekiyor. Ürün ilk teslim edildiğinde sorunsuz çalışsa bile yakın zamanda bir sorun yaşandığında fatura bilgilerinde yer alan adreslere ya da telefonlara ulaşılamıyor. Bunun için mutlaka alışveriş yaparken, karşımızdaki internet alışveriş sitesinin ne kadargüvenli olduğuna bakmalıyız.
UYANIKLIK YAPIYORLAR
Bu arada, bazı firmaların kendisine göre garanti kapsamını belirlemesi de bir başka sorunuoluşturuyor. Örneğin birçok bilgisayar firması kapağın açılmasını garanti kapsamındançıkması olarak gösteriyor. Bunun için de kasakapağına garanti sözleşmesi benzeri bir kağıt parçası yapıştırıyor. Bir sorun olduğu zamanservis çağrılması isteniyor. Oysa ki bazen ekran kartı oturmadığı için ya da ufak bazı nedenlerlebilgisayar çalışmayabilir. Bu sorunkasa açılarak çözülebilir. Ancak firma bu yolla buna bile izin vermiyor. Aynı şekilde bilgisayarınıza yeni bir parça eklemek istediğinizde de bu problemle karşılaşırsınız. Müşteriler bu şekildebir de servislere para vermek zorunda bırakılıyor. Oysaki normalde bilgisayarların herparçası üretici firmalar tarafından ayrı garanti kapsamındadır. RAM’lerde olduğu gibi bazı parçalar ömür boyu garanti kapsamındadır. Parçayı söküp götürdüğünüzde bile garanti kapsamından çıkmaz. Bu çerçevede, önce tüketici forumlarında firmalara yönelik şikayetleri bir inceleyin, ondan sonra ürünü oradan alıp almamaya karar verin.