Final Fantasy XVI ve God of War bu hafta PC'ye geliyor

Final Fantasy XVI ve God of War bu hafta PC'ye geliyor

Bu hafta, PlayStation 5'in iki büyük oyunu Final Fantasy XVI ve God of War: Ragnarok—PC'ye geliyor. Nvidia ve AMD, bu portların performansını test etti. Final Fantasy XVI, DLSS 3 ile büyük FPS iyileştirmeleri sunarken, AMD’nin HYPR-Tune desteği oyun içi yükseltmeleri artırıyor.

Bu hafta PC oyuncuları için önemli bir gelişme yaşanıyor. İki büyük PlayStation 5 oyunu, Final Fantasy XVI ve God of War: Ragnarok, PC platformuna geliyor. Final Fantasy XVI, 17 Eylül'de piyasaya sürülürken, God of War: Ragnarok ise 19 Eylül'de çıkacak. Her iki oyun için de performans incelemeleri yapılmış durumda. AMD, bir önizleme sürücüsü yayınlarken, Nvidia'nın sağladığı kıyaslamalar, DLSS 3 Kare Üretimi etkinleştirilmiş ve edilmemiş RTX 40 serisi GPU'lardaki performansı gösteriyor.

Nvidia’nın testleri, DLSS 3 FG etkinleştirildiğinde Final Fantasy XVI'da FPS'nin iki katına çıktığını gösteriyor. Ancak, RTX 4060'tan 4090'a kadar tüm kartlar, DLSS 3 ve maksimum ayarlarla 1080p'de oynanabilir FPS (40-60) sunabiliyor. Daha yüksek çözünürlüklerde, 1440p ve 4K'da, üst düzey RTX 40 serisi kartlar daha iyi performans sunacak. God of War: Ragnarok ise daha hızlı çalışıyor çünkü farklı bir oyun türüne sahip ve tıkanma olasılığı daha düşük. Nvidia ayrıca 19 Eylül'de çıkacak Dead Rising Deluxe Remaster hakkında bilgi verdi; bu oyun lansmanda DLSS 3 ve Reflex desteği içerecek.

AMD’nin Adrenalin Yazılımı 24.20.11.01 önizleme sürümü, Final Fantasy XVI, Ghost of Tsushima, Black Myth: Wukong ve Warhammer 40,000: Space Marine 2 gibi oyunlar için düzeltmeler ve iyileştirmeler sunuyor. Ayrıca, Frostpunk 2, God of War: Ragnarok ve The Sims 4 için DirectX11 güncellemesi desteklenecek. AMD'nin yeni HYPR-Tune desteği, oyun içi FSR 3 yükseltme ve kare oluşturma seçeneklerini etkinleştirerek performansı artırıyor.

Ancak, kare oluşturma teknolojileri giriş duyarlılığını iyileştirmiyor. 30 FPS'de çalışan bir oyunun 60 FPS gibi hissedilmesi mümkün değil; bu nedenle, kare oluşturma çözümleriyle gerçek bir FPS performansı elde etmek her zaman en iyi çözüm değil.

36190303-gowismorerpgthanffxvi-blogroll-1688754761422.jpg