ShiftDelete''den aktarılan bilgilere göre; Facebook Live özelliğinde herhangi bir değişiklik olmayacağı açıklanırken 1 Ekim’den itibaren kullanıcılar, artık Facebook Canlı Alışveriş etkinliğine erişim sağlayamayacak. Facebook konuyla ilgili şu açıklamaları yaptı:
Tüketicilerin izleme davranışları kısa biçimli videoya geçtiğinden, odağımızı Facebook ve Instagram’daki Reels’e kaydırıyoruz.
Bundan dolayı şirket, tüm odağını Reels videolarına vereceğini duyurdu. Ayrıca Reels videolarında da bir ürünü etiketlemek ya da etiketler sayesinde alışveriş yapmanın mümkün olacağı ifade edildi. Facebook’taki içerik üreticileri için bir gelir kaynağı olan bu canlı alışveriş özelliğinin en çok kullanıldığı ülke ise Çin oldu.
Canlı Alışveriş özelliğinden vazgeçen tek platform ise Facebook değildir. Meta’nın rakibi olarak yer alan TikTok’ta özelliği kaldırdı.