ShiftDelete''den elde edilen bilgilere göre, Meta Platforms Inc, 2021’in dördüncü çeyreğine ilişkin mali durum raporunu yayınladı. Şirket, büyük çoğunluğu uygulamalarında gösterilen reklamlardan elde edilen gelirinin son çeyrekte 33 milyar dolar olduğunu açıkladı. 2021’deki toplam geliri ise 2020’ye kıyasla yüzde 37 artarak 117 milyar dolara ulaştı.
Meta, bünyesinde barındırdığı sosyal medya uygulamalarının kullanım oranı konusunda ise olumlu bir tablo sergileyemedi. Her sene günlük kullanıcı sayısında büyüme kaydettiği haberleriyle gündeme gelen Facebook bu sefer yatırımcıların beklentisinin de altında kaldı. Platform tarihinde ilk kez kullanıcı sayısında düşüş yaşadı.
FACEBOOK GÜNLÜK KULLANICI SAYISI 1 MİLYON AZALDI
Meta’ya bağlı sosyal medya ağının günlük aktif kullanıcı sayısı 2021’in üçüncü çeyreğinde 1,930 milyar seviyesindeydi. Ancak Facebook, günlük kullanıcı sayısının 1 milyonluk bir kayıp yaşayarak dördüncü çeyrekte 1,929 milyara gerilediğini açıkladı. Platform Avrupa ve Asya Pasifik bölgelerinde yükselişteyken, dünya genelinde ise düşüş eğilimindeydi.
Diğer yandan Facebook, aylık aktif kullanıcı sayısını ise artırdı. 2021’in üçüncü çeyreğinde 2,910 milyar olarak ölçülen aylık kullanıcı, dördüncü çeyrekte 2 milyon artışla 2,912 milyara yükseldi. Sosyal medya ağının 2021’in ilk çeyreğindeki aylık aktif kullanıcı raporu 2,853 milyar seviyesindeydi.
Meta; Instagram, WhatsApp ve Messenger’in kullanıcı sayılarını ise ayrıca paylaşmadı. Bu üçünü de kapsayan tüm uygulamalarının aylık aktif kullanıcı sayısını 2021’in dördüncü çeyreğinde yıllık yüzde 9 artışla 3,59 milyar olarak açıklayan şirket; günlük kullanıcı sayısının ise toplam 2,82 milyar olduğunu belirtti.
VR SATIŞLARI TOPLAM GELİRİ ETKİLEDİ
Şirket Facebook, Instagram, WhatsApp ve diğer hizmetlerini içeren uygulamalardan 32 milyar dolar gelir kazandı. Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklikle alakalı ürünlerini kapsayan Reality Labs (RL) bölümünden ise 877 milyon dolar kazanç elde etti.