Facebook, New York’taki ’Reklamcılık Haftası’etkinlikleri kapsamında Microsoft’tan satın aldıktan sonra geliştirdiği Atlas reklam platformunun yeni özelliklerini tanıtarak yeni programı reklam verimliliğini takip etmede bir sonraki adım olarak tanımladı.
Facebook Atlas’ın yeni kullanıcı ara yüzü tasarımının yanında programın da baştan aşağı yazıldığını söyledi. Şirketin yaptığı açıklamaya göre yeni platformun en önemli özelliği cihazlar arası çalışma yeteneklerinin arttırılması. Açıklamada ayrıca izleme çerezlerinin kullanıcıyı ve reklam performansını izlemedeki limitlerinden bahsedilerek, “Çerezler mobilde çalışmıyor ve demografik hedeflemede giderek daha az isabetli hale geliyorlar. Ayrıca çevrimdışı dünyada ve mobil cihazlarda satın alma hunisini ölçmede başarısızlar” ifadelerine yer verildi. Facebook çözümün ise ’insan odaklı pazarlama’olduğunu söyleyerek yeni platformdaki yaklaşım hakkında ipuçları verdi. Örnek olarak Atlas kullanıcılarının insanların reklamları telefonlarında gördükten sonra satın alma işlemini başka bir cihazda yapıp yapmadığını anlayabileceği söylenen sistemin çalışma prensibi henüz açıklanmasa da kullanıcıların Facebook hesaplarını bağlama ile alakalı bir çözüm olabileceği düşünülüyor. Facebook’un çevrimiçi reklam görüntülenmesi ardından çevrimdışı satın alım üzerine çalışmalar yaptığı daha önceden de biliyordu. Facebook, yeni sistemini şimdiden ünlü Omnicom reklam şirketinin kullandığını da duyurdu. Öte yandan ülkemizdeki işletmeler için Facebook cazip bir platform olmaya devam ediyor. Facebook reklamları karşısında giderek kan kaybeden konvansiyonel medya için yenilikçi çözümler ve servisler geliştirmenin dışında bir diğer alternatif ise Facebook Atlas platformunu kendi iş modellerine entegre etmek olarak gösterilebilir.