ABD merkezli araştırma şirketi International Data Corporation’un (IDC) verilerine göre masaüstü, dizüstü ve iş istasyonunu kapsayan küresel PC pazarı 2022’nin ilk çeyreğinde yüzde 5,1 oranında azaldı. COVID-19 nedeniyle uzaktan eğitim ve çalışma sistemine geçilmesiyle birlikte son iki yılda bilgisayar pazarı istikrarlı bir şekilde büyüme katederken, en büyük düşüş bu çeyrekte gerçekleşti.
Yılın ilk çeyreğinde 80,5 milyon bilgisayarı sevkiyatı yapıldığı aktarılırken, bu dönemde en çok satan üreticilere baktığımızda ise 2021’in dördüncü çeyreğine ait verilerle aynı tablo karşımıza çıkıyor.
LENOVO LİDERLİĞİNİ KORUDU
IDC’nin raporlarına göre Lenovo, 2022’nin ilk çeyreğinde 18,3 milyon satış yaparak yüzde 22,7 pazar payına ulaştı. Böylece dünyanın en popüler bilgisayar markası olan şirketin hemen ardından 15,8 milyon satışa imza atarak yüzde 19,7 pazar payına sahip olan HP gelirken; yüzde 17,1 pazar payıyla Dell üçüncü oldu.
Mart ayında yeni nesil Mac cihazlarını tanıtan Apple, bu dönemde 7,2 milyon bilgisayar satışı gerçekleştirerek yüzde 8,9 pazar payı elde etti. Bu sayede dördüncü en popüler bilgisayar üreticisi unvanı kazanan teknoloji devi, aynı dönemde yüzde 6,9 pazar payına ulaşan Tayvanlı rakibi ASUS’u geride bırakmayı başardı.
Acer’ın 5,4 milyon satışla yüzde 6,8 pazar payına sahip olduğu kaydedildi. Bu 5 ismin dışında kalan ve “Diğer” kategorisinde listelenen markalar ise 2022’nin ilk çeyreğinde toplam 14,5 milyon bilgisayar satışına imza atarak yüzde 18,0 pazar payına ulaştılar.
2021’in birinci çeyreğiyle 2022’nin birinci çeyreğinde bilgisayar pazarının durumu karşılaştırıldığında, Apple’ın yıldan yıla yüzde 4,3’lük bir büyüme kaydettiği gözüküyor. Bununla birlikte Dell (yüzde 6,1) ve ASUS (yüzde 17,7) da pazar payını yükseltmeyi başaran şirketler arasında bulunurken, diğerleri ise kan kaybetmiş durumdalar.