İBB Başkanı İmamoğlu ve Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, 2011''de yapılan mukaveleyle Rahmi M. Koç Müzesi’ne devredilen Fenerbahçe Vapuru için yeni protokol imzaladı.
HALİÇ TERSANESİNDE BAKIMA ALINACAK
Uzatılan protokol uyarınca 1952 yılında, İskoçya’nın Glasgow şehrinde üretilen ve 2011’e kadar toplu ulaşım hizmetlerinde kullanılan vapur, Haliç Tersanesi’nde bakıma alınacak. Vapur, yapılacak tamirat işlemlerinin ardından, yeniden Koç Müzesi kıyısındaki yerini alacak.
Koç, Fenerbahçe Vapuru’nun toplu taşımadan müzelerine ulaşan yolculuğunun hikayesini şu sözlerle dile getirdi:
“Bundan yıllar evvel, o zamanki müdürümüz Ertuğrul Bey, bana gelip, ‘Efendim, bir vapur var; Fenerbahçe. Onu bize vermek istiyorlar’ dedi. ‘Ne yapacağız’ dedim. ‘Müzemizin önüne bağlarız. Misafirlerimize, ziyaretçilerimize açarız. Bize ilave metrekare kazandırır. Bu vapuru da kurtarmış oluruz’ dedi.
Ben de ‘Peki’ dedim. Pek içime sinmedi önce. O zaman, eski rahmetli İBB Başkanı’mızla beraber Boğaz’da bir tur yaptık. Onlar indiler, gemi buraya bağlandı. Hakikaten Ertuğrul Bey, uzun vadeli görmüş. Bu gemi, klasik bir gemi. Zamanının en hızlı giden gemilerinden biriydi. Bakımı gayet iyiydi. Ona rağmen belediye, tekrar bir elden geçirdi. Gemi, hakikaten müzemize bir değer kattı.”
VAPURUN TARİHİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 22 Aralık 2008’de hizmetinden çekilen 1952 üretimi “Fenerbahçe Vapuru”nu, imzalanan işbirliği protokolü ile Hasköy’deki Rahmi M. Koç Müzesi’ne devretmişti.
Bu süreçte vapurun tüm bakım ve onarımlarını İBB üstlenmişti. “Müze vapur” olarak hizmet veren tarihi vapurun son bakım-onarım işlemi, 2011 yılında, Haliç Tersanesi’nde yapılmıştı.
Fenerbahçe Vapuru, 1952 yılında, İskoçya’nın Glasgow şehrinde üretildi. 14 Mayıs 1953’te hizmete alınan 2.100 yolcu kapasiteli vapur, uzun yıllar Sirkeci-Adalar-Yalova-Çınarcık arasında seferler gerçekleştirdi.