Örneğin ekranda vaat edilen bir ürünle evinize gelen ürünün özellikleri aynı olmayabiliyordu. Yani, o reklamı yapan firma ve yayınlayan kanal tarafından aldatılmış oluyoruz. Ekranda bazı gıda maddelerinin de satışı yapılıyor. Bunlar arasında en revaçta olanı, bal. Reklam Kurulu, ekrandaki satışa yönelik tanıtımları mercek altına aldı ve bunlardan bazılarının numuneleri üzerinde, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nca gerçekleştirilen analizler sonucunda, bu ballarda taklit ve tağşiş yapıldığı tespit edildi. Bu durumda sadece aldatılmış olmuyoruz, aynı zamanda sağlığımız da tehdit ediliyor. Sonuç şu: Kurul tarafından, bal ile ilgili 2 reklamın yaını durduruldu, 23 reklama da 2 milyon 108 bin 892 lira idari para cezası uygulandı.