Efsane oyun Pong, bir eğitim çalışmasıymış

Efsane oyun Pong, bir eğitim çalışmasıymış

Ünlü Atari oyunu “Pong” aslında kullanıcılar için sunulacak bir ürün değilmiş. Oyunun asıl üretim amacı, o sıralarda yeni bir oyun üreticisi olan Allan Alcorn için bir eğitim çalışması imiş...

Alcorn, 1972’de Atari tarafından işe alındığında, Atari’nin kurucularından olan Nolan Bushnell, Alcorn’a GE ile basit bir elektronik masa tenisi oyunu için bir anlaşma yapıldığını söyledi. Oyunda ihtiyaç olan şeyler ise iki raket, topu simgelemesi için hareket eden bir nokta ve skorların gözükeceği iki adet sayı grubu idi.

Aslında Bushnell’in amacı, Alcorn’a üretmesi için basit bir oyun vermek ve onu denemek istemesiydi. Her ne kadar bir bilgisayar bilimi ve elektrik mühendisliği geçmişi olsa da, Alcorn o ana kadar hiçbir video oyunu üretmemiş idi. Oyun, genel kullanıma sunulma amacı taşımıyor olsa da, Bushnell, Alcorn’un işi ciddiye almasını ve gerçekten oyun üzerinde uğraşmasını istiyordu. Bushnell’in istediği oyun Alcorn için sıkıcı gözüktü ve topun raketin neresine çarptığına göre farklı bir yol izlemesi gerektiğini düşündü; bu düşüncesini oyuna da ekledi. Bunun yanı sıra, her dönüşten sonra topun daha hızlı hareket etmesini de oyuna eklemeyi ihmal etmedi. Mutlu bir kaza sonucu ise, ekranın üst tarafında raketlerin ulaşamadıkları ufak bir alan kaldı ve yetenekli oyuncuların bu noktayı hedefleme seçenekleri doğdu.

SATACAKLARINI DÜŞÜNDÜLER
Alcorn’un ürettiği oyundan etkilenen Bushnell ve Dabney, oyunu yerel bir barda denemeye sokarak, sonuca göre başka oyunlar için de anlaşmaları olan Bally Manufacturing veya Midway Manufacturing firmalarına satabileceklerini düşündüler. İki firma da, en başta bu yeni oyun ile ilgilenmekteydi. Ancak denemenin yapıldığı oyun, yaklaşık olarak bir hafta içerisinde bir sorun ile karşılaştı. Sorunu onarması için gönderilen Alcorn, oyunun sorun yaşamasının sebebinin makineye atılan paraların toplandığı süt kartonunun taşmış olması ve düşen paraların bazılarının kısa devreye neden olması olduğunu gördü. Ayrıca, denemenin yapıldığı Andy Capp’s Tavern adlı barın sahibi de, bazı müşterilerin açılma saatinden önce sadece oyunu oynayabilmek için sıraya girdiklerini söyledi.

RESİM OYUN1 RESİM OYUN1 RESİM OYUN1
Oyunun başarısını duyan Bushnell, oyunu satma fikrinden vazgeçerek Atari’nin bu oyunu üretmesi kararını aldı. Bunu yapmak için de, Bally’yi Midway’in oyunun bir potansiyeli olmadığını düşündüğüne inandırdı ve Midway’i de Bally’nin oyunun bir potansiyeli olmadığını düşündüğüne inandırdı. İki firma da rakiplerinin ilgilenmediğini duyunca, geri çekildiler ve Bushnell, iki firma ile Atari arasındaki görüşmeyi korurken, Pong’u üretmek için firmasına bir şans tanımış oldu.
Her oyun sürecinde yaşanılan sıkıntıların ardından, Pong, Arcade türü bir oyun olarak salonlarda yerini aldı ve makine başına günde 35 -45 dolar gibi beklentilerin üstünde bir gelir elde etmekteydi. Daha sonra, oyunun bir ev sürümünü piyasaya süren Atari, ilk yılbaşı tatilinden önce 150.000 adet Pong oyunu satışı ile karşılaştı. Böylelikle de bir eğitim çalışması olması gereken oyun, tarihin en çok satış yapan ve en başarılı oyunlarının arasında yerini almış oldu...