Dolandırıcılıkta yeni yöntem: Teslim edilmeyen kargolar

Dolandırıcılıkta yeni yöntem: Teslim edilmeyen kargolar

Telefonla dolandırıcılıkta yeni yöntem teslim edilmeyen kargolar oldu. Sektör temsilcileri güvenilir hizmet alıp almadıklarını sorgulamaları gerektiğinin altını çiziyor.

Türkiye’de telefonla dolandırıcılıkta yeni yöntem teslim edilmeyen kargolar oldu. Adreslerine teslim edilmeyen kargoları için arayan vatandaşları telefonda oyalayan dolandırıcılar arayan kişiden büyük ücretler tahsil ediyor. Sektör temsilcileri, vatandaşların ürün aldıkları yerin güvenilirliğini sorgulamaları gerektiğini belirtiyor.

Türkiye’de dolandırıcıların en çok kullandığı yöntemlerden olan telefon dolandırıcılığında yeni bir yöntem ortaya çıktı. Vatandaşları arayan bir numara kişiye kargosu olduğunu ancak adresine teslim edilemediğini söyleyip telefonu kapatıyor. Aynı numaradan geri aradığında kuryeye ulaşması için kendisine 0800’lü bir numara veriliyor. Bu numarayı vatandaşlar bu numarayı arayınca telefonda oyalanıyor ve böylece arayan kişiden büyük ücretler tahsil ediliyor.

AĞILÖNÜ: ÜZÜNTÜYLE TAKİP EDİYORUZ

Çağrı Merkezi Derneği Başkanı Rengin Ağılönü konu hakkında sozcu.com.tr’ye açıklamalarda bulundu. Zaman zaman gündeme gelen telefon dolandırıcılığı haberlerini tüm kamuoyu gibi çağrı merkezi sektörü olarak kendilerinin de üzüntüyle takip ettiklerini belirten Ağılönü, “Burada vatandaşların güvenli bir hizmet alıp almadıklarından emin olmaları için şu soruların cevaplarından emin olmalılar; arayan taraf gerçekten bir ürün ya da hizmet sunuyor mu? Bu ürün veya hizmet, güvenli koşullarda sunuluyor mu? Bu firma, güvenilir bir firma mı? Bu gibi durumlarda öncelikle arayan firmayla daha önceden bir alışveriş ilişkisi olup olmadığına dikkat edilmeli; eğer daha önceden alışveriş yapılan bir markaysa ve numarası tanınıyorsa güvenli bir alışveriş yapılabileceği varsayılabilir.” dedi.

“KİŞİSEL BİLGİLERE NASIL ULAŞILDIĞI SORULMALI”

Daha önceden alışveriş yapılmayan bir kurum aradığı takdirde mutlaka kişisel bilgilere ne şekilde ulaştıklarının sorulması gerektiğini belirten Ağılönü, “Eğer karşı tarafta görüşülen kişi, kişisel bilgilere ne şekilde ulaştığını net bir şekilde açıklayamıyorsa, dikkatli olmak gerekiyor. Bu durumda eğer teklif yine de cazip geliyorsa, arayan kişiye hangi firmadan aradığı, firma bilgilerinin hangi kanallardan teyit edilebileceği sorulmalı. Arayan numarayı ve firmayı gerekiyorsa telefonla ulaşılarak ya da internetten kontrol ettikten sonra alışveriş tamamlanmalı. Eğer vatandaşımız hala emin olamıyorsa kapıda teslimat esnasında ödeme seçeneğini de tercih edebilirler. Bir de telefonda görüşülen firmadan emin olmadan kesinlikle kişisel şifreler ve bilgiler paylaşılmamalı. Bu şekilde dolandırılmanın önüne büyük ölçüde geçilebileceğini düşünüyoruz.” ifadelerini kullandı.

İlgili Haberler