Bu alanda Türkiye artık dünya çapında bir ekol olmaya gidiyor. Öyle ki, ABD dizilerinin artık tek rakibi Türk dizileri oldu. Türkiye’de televizyon programları ihracatı, 200 milyon dolara ulaşarak dünya sıralamasında ikincilik koltuğunu kaptı. Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, geçtiğimiz hafta Türkiye’de ilk olarak gerçekleştirilen Eğlence Ekonomisi Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı. Zirvede konuşan Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim görevlisi Cenk Karahan, Türkiye eğlence sektörünün gelişimini sayısal verilerle aktardı. Eğlence sektörünün dünyada yaklaşık 1.8 trilyon dolar hacme ulaştığını belirten Karahan, Türkiye’de ise sektörün 11.5 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını belirtti.