Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığı ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi işbirliğinde düzenlenen “Cumhuriyet’in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi” 16-18 Ocak 2014 tarihleri arasında Antalya’da Crowne Plaza’da gerçekleştirilecek. Kongre’de, sınavlı geçiş sistemi ile Türkiye’de ve dünyada özel dershaneler konusu da masaya yatırılacak. Bu amaçla da Kongre’de “Özel dershanelerin ortaya çıkış nedenleri ve gelişimi”, “Özel dershanelerin eğitim sitemindeki yeri”, “Özel dershanelerin sosyo-ekonomik etkileri ve “Özel dershaneler ve fırsat eşitliği” başlıklarıyla bildiriler sunulacak. İlköğretim’den, ortaöğretime, ortaöğretim’den de yüksek öğretime sınavlı geçiş sisteminin nedenleri ortaya konacak, sınavsız geçiş sistemleri tartışılacak. Çeşitli üniversitelerden çok sayıda öğretim üyesinin, özel dersane tamsilcilerinin katılacağı kongrenin sonunda bir değerlendirme oturumu yapılacak ve hazırlanan sonuç bildirisi okunacak. Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, Türk eğitim sistemi içerisinde okul öncesi, ilk ve ortaöğretimde yaklaşık 17 milyon öğrencinin eğitim görmekte olduğuna dikakat çekilerek, “Bu büyüklükteki bir öğrenci nüfusunu istihdam eden eğitim sisteminde, kademeler arası geçişin çağın gerekleri ile uyumlu hale getirilmesi, alanlara uygun dağılımın yapılması ve dershane-okul ilişkisinin yeniden gözden geçirilmesi zorunludur” denildi.
Olumsuz etkiliyor
Test sınavına dayalı ölçme-değerlendirme ve yönlendirmelerin becerilerin kazanımını olumsuz etkilediği iddia edildi ve “Ünversiteye geçişte uygulanan sınavların yapısı, orta öğretimdeki eğitimi; orta öğretimdeki sınavların yapısı da ilköğretimdeki eğitimi doğrudan etkilemektedir” denildi.