Çukurova Havalimanı da hala tartışılan Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli, Kütahya Zafer Havalimanı gibi yap-işlet-devret modeliyle yapılacak.
CHP Mersin Milletvekili Ali Mahir Başarır, Bölgesel Çukurova Havalimanı ihalesini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın yazılı olarak yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesiyle Meclis gündemine getirdi.
Başarır, yıllardır yapımı yılan hikâyesine dönen Çukurova Havalimanı’nın yapımı ve işletilmesine ilişkin ihale ilanının yayınlandığını belirtti. Daha önce Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli, 'yap-işlet-devlet' modeli uygulanan projeler arasında yer aldığını anımsatan Başarır, araç geçiş garantisi verilen Osmangazi Köprüsü’nden yeteri kadar araç geçmediğinden 2018 yılı için 1 milyar 137 milyon 427 bin 725 TL; Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 628 milyon 771 bin liranın halkın cebinden çıktığını kaydetti.
Kütahya Zafer Havalimanı'nda yüklenici firmaya verilen garanti yolcu sayısının sadece yüzde 4'üne ulaşılabildiğini ve firmaya 5 yıl için 26,6 milyon Euro ödeme yapıldığını bildiren Başarır, önergesinde şu soruları yöneltti:
-Çukurova Havalimanı kaç yıllığına yap-işlet- devret modeli ile verilecektir?
-Çukurova Havalimanı yapımı için ihaleyi alacak olan yüklenici firmaya yıllık yolcu garantisi verilecek midir? Verilecek ise bu kaç yolcu olacaktır?
-Daha önce araç geçiş garantili köprüler, Avrasya Tüneli, duble yollar, yolcu garantili Zafer Havalimanı örnekleri karşınızdayken aynı hata Çukurova Havalimanı için de yapılacak mıdır?
-Diğer yap işlet devret modellerinde olduğu gibi Çukurova Havalimanı’nın da zararını halka yükleyerek vatandaşlarımıza JEST mi yapacaksınız? Çukurova Havalimanı’nın başka şartlarda yapımı sizce mümkün değil midir? Değil ise gerekçeleri nelerdir?
-Çukurova Havalimanı yapımı için daha önce ihalesini verdiğiniz ancak bir türlü yapımını gerçekleştirmeyen yüklenici firmalara ne gibi yaptırımlar uygulanmıştır?