Televizyon izleyicilerinin önemli bir bölümünü çocuklar oluşturuyor. Bunları da iki ana grupta toplayabiliriz: Birincisi doğrudan çocuklara yönelik yapımların yer aldığı kanalları izleyenler, ikincisiyse büyükleriyle birlikte onların ilgilendiği yapımları izleyenler. Nicelik olarak çok daha büyük bir orana sahip olan ikinci gruptaki çocukları olumsuz etkileyebilecek yayınlardan korumak için yayın öncesinde yaş grubu ve içerik anlatan işaretler kullanılıyor. Bunlara ailelerin ne kadar riayet ettiği ise tartışmalı bir durum. Bu nedenle, bugün ve yarın yapılacak olan Türkiye’nin çocuk odaklı tek medya konferansı TRT Çocuk Medyası Konferansı, gayet önemsenmesi gereken bir adım. “Çocuğun Algısına Dokunmak” konulu konferans, sektör temsilcilerine sektörün ihtiyaçlarına daha sağlıklı şekilde cevap verebilecek içerikler sağlamak için katkı sağlamayı amaçlıyor. Sonuçlara daha sonra değineceğiz.