Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, bir günlük Samsun temasları kapsamında Valilik ziyaretinin ardından Samsun Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından yürütülen “Sportif Yetenek Taraması Projesi” tanıtım programına katıldı.
Eski Yaşar Doğu Spor Salonu'nda konuşan Bakan Avcı, Bakanlık olarak üstün yetenekli ve üstün zekâlı tabirlerini kullanmamaya çalıştıklarını belirterek, “Daha çok özel yetenekli deyimini tercih ediyoruz. Çünkü biliyoruz ki her çocuğun kendine özgü bir yeteneği vardır. Sizin de öyle. Nasıl zihinsel yeteneklerimiz birbirinden farklıysa, bedensel yeteneklerimiz de birbirinden farklı. İşte Samsun Valiliği ile Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın uygulamaya koyduğu bu program, sizin gerçek yeteneklerinizin hangi alanda olduğunu önce kendinizin sonra da bizim keşfetmemizi sağlıyor” dedi.
ÇOCUĞUNU ÖZEL OKULA GÖNDERENE MADDİ DESTEK
Sportif Yetenek Taraması Projesi’nin tanıtım programının ardından Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Vakfı’nın kurucu üyelerinden biri olan ADEKA İlaç AŞ tarafından yaptırılan OMÜ ADEKA Eğitim Kampüsü'nün açılış törenine katılan Bakan Avcı ”Geçtiğimiz hafta TBMM'ye sunduğumuz yasa tasarısıyla çocuğunu özel okullarımızda okutan velilerimize ciddi bir maddi destek vermeyi amaçlıyoruz” dedi.
Hükümetin, özel okulların eğitim sistemindeki payını artırmaya yönelik bir politika izlediğini belirten Bakan Avcı, “İnşallah önümüzdeki yıllarda özel öğretim sistemimizin hızla geliştiğini ve dünyayla rekabet edebilecek güce kavuştuğunu hep birlikte göreceğiz. Geçtiğimiz hafta TBMM'ye sunduğumuz yasa tasarısıyla çocuğunu özel okullarımızda okutan velilerimize ciddi bir maddi destek vermeyi amaçlıyoruz. Ayrıca özel okul yatırımcılarına çeşitli teşvikler sağlanması için yürüttüğümüz çalışmalar da son aşamasına geldi. Bu sayede hem özel okulların kapasitesini kullanmak suretiyle yeni yatırımlarımızı azaltmak; hem de bu yatırımlardan tasarruf ettiğimiz parayla, devlet okullarımızda daha nitelikli eğitim vermek mümkün hale gelecek” diye konuştu.
Avcı, Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlenen, “7-19 Yaş Aile Eğitimi” toplu sertifika törenindeki konuşmasında ise, eğitimin çoğu zaman okullarda verilen formel bir iş gibi algılandığını söyledi.
AİLELERİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİNE ÇAĞIRDI
Bu anlayışın, ellerinden geleni yapıyor olmalarına rağmen öğretmenleri tek başına kaldıramayacakları çok ağır bir yükün altına soktuğunu belirten Avcı, “Diğer yandan okul dışında buna uyumlu bir yapı oluşturulmadığı için çoğu zaman okulda verilen eğitimden istenilen verim alınamıyor. Halbuki eğitim, hepimiz biliyoruz önce ailede başlar” ifadelerini kullandı.
Eğitimde anne, baba ve dışarıdaki çevrenin yeterince iyi kullanılamadığını bildiren Bakan Avcı, şöyle konuştu:
“Farklı sosyo-kültürel çevrelerden oluşan aileleri, okulla ahenkli bir biçimde, aynı ortak paydalarla eğitim sürecine dahil etme ihtiyacı, bu öz eleştirinin ürünüdür. Bizler 18 yaşına gelince ailelerin çocuklarını terk ettiği bir toplum değiliz, çok şükür. Ne mutlu ki ailelerimizle kurduğumuz sosyal bağlar ve muhabbet bağı hayatımızın sonuna kadar devam ediyor. Milletimizin sahip olduğu bu çok önemli değer, bizim için çok uygun bir zemin oluşturuyor. Geriye okulla aile arasında gençlerimize aynı bakış açısıyla bakmamızı sağlayacak ortak bir dil oluşturmak kalıyor.”
Bakanlıklarının bu ihtiyaca cevap vermek üzere Avrupa Birliği ve UNICEF işbirliği ile Aile Eğitim
Programını uygulamaya başladığını anlatan Avcı, şunları kaydetti:
“Programın amacı 7 ile 19 yaş arası çocuklarımızla, gençlerimizle iletişimde bulunan bütün bireylerin, onların gelişimine mümkün olan en yüksek katkıyı sağlamak. Böylece anne babaların, güçlü noktaları fark ettirerek zaten var olan becerilerini daha da kuvvetlendirmeyi amaçlıyoruz. Eğitim hepimizin bildiği gibi uzun bir süreç. Milli Eğitim Bakanı ve bir iletişim hocası olarak bu gibi çalışmalarla önümüzdeki yıllarda anne, baba ve çocuk ilişkisinden kaynaklanan sorunların, eğitim ortamını bozucu etkilerini en aza indireceğine ve ailelerimizin bizimle daha sık işbirliği yapacaklarına inanıyorum.”
Bakan Avcı ve diğer protokol üyeleri, konuşmaların ardından, programı tamamlayarak sertifika almaya hak kazanan 800 anne ve babadan 250′sine törenle sertifikalarını verdi.
Öte yandan, salona geldiği sırada kendisini merdivenlerde karşılayan bir grup kadın, Bakan Avcı’ya çocuklarının eğitim gördüğü okulla ilgili sıkıntılarını bildirerek, irtibat bilgilerinin bulunduğu bir mektup verdi. Grup adına konuşan Anadolu Tarım Meslek ve Tarım Meslek Lisesi Okul Aile Birliği Başkanı Nihal Gürpınar, Bakan Avcı’nın kendilerine yardımcı olmasını istedi.
Bakan Nabi Avcı, konuyu bildiğini ifade ederek, durumu değerlendireceğini söyledi.