Çin medyasına göre, yetkililer, araçta yaşanan sorunların Ay yüzeyinin kendine has yapısından kaynaklandığını söyledi. Çin Milli Savunma Bilim, Teknoloji ve Sanayi İdaresi’nin (SASTIND) açıklamasında, sorunun uzmanlar tarafından tam olarak giderilmeye çalışıldığı ve araçla bağlantının kopmadığı belirtildi. Aracın mekanik kontrol sisteminde anormalliklerin görüldüğünü belirten yetkililer, Ay’da sıcaklığın eksi 180 dereceye düştüğü bir gecenin Ay’da 14 gün olduğunu, bu süre zarfında aracın güneş göremediği için güneş panellerinin çalışmadığı ve aracın kendini uyku moduna aldığını açıkladı.
Yütu (Yeşim Tavşan), Chang’e-3 uzay aracıyla birlikte uzaya gönderilmiş ve aracın 14 Aralık’ta Ay’a yumuşak iniş gerçekleştirmesinin ardından Chang’e-3’ten ayrılarak, Ay yüzeyinde araştırmalara başlamıştı. Yütu, kendi radarı, panorama fotoğraf makinesi, bir parça X-ray cihazı ve kızılötesi görüntüleme cihazları ile Ay yüzeyinde bilimsel veri elde edip, bunları dünya ile paylaşmıştı.
Çin'in ay sonda programının baş tasarımcısı Wu Weiren, resmi Xinhua ajansına verdiği röportajda insanların, sadece yaklaşık yüzde 51 bir başarı oranı ile Ay’da toplam 130 araştırma faaliyetleri yaptığını, Çin’in Ay misyonları Chang’e-1, 2 ve 3’ün hepsini başarıyla gerçekleştirdiğini söylemişti.
AY’DA YAŞANAN BAŞARISIZLIKLAR
Ay araştırma misyonlarında değişik başarısızlıklar olmuştu.
ABD’nin Ranger 4 aracı, Nisan 1962'de resim ve bilimsel verileri ekipman yetersizliği nedeniyle gönderemedi ve Ay'ın karanlık tarafına düşmüştü.
Japonya’nın ise 1990’da Ay’a gönderdiği aracı, herhangi bir veri iletimi gönderemedi ve 1993’te Ay’a düşmüştü.
Hindistan da 2008 yılında Ay’a bir araç göndermiş ancak bir kaç ay sonra ana araçtaki bir cihazın arızasından dolayı insansız araçla bağlantı kopmuştu.