Dünya gazetesinden Yasemin Salih''in haberine göre, korona virüs salgını döneminde global ticarette pay kaybeden Çin, mallarını Batı’ya Türkiye kılıfıyla satıyor.
Uluslararası nakliye şirketi DFDS''nin Akdeniz İş Birimi Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu''ya göre, küresel ticarette kayıp yaşayan Çin, açığı “Türkiye formülü” ile kapatmaya çalışıyor.
Son dönemde Çin’in özellikle Avrupa’ya ihracatta Türkiye’yi üs olarak kullanmaya başladığını söyleyen Fuat Pamukçu, "Çin, Avrupa pazarını hedefleyerek Türkiye’ye yüklü miktarda mal sevk etmeye başladı." dedi.
Çinlilerin daha çok yarı mamul ya da bitmeye yakın ürünlerini Türkiye’ye getirip yığdıklarını ifade eden Pamukçu, şunları söyledi:
"Bu ürünler Türkiye’de tamamlanıyor, sonra da üstüne ‘Made in Turkey’ etiketi basılıp ihraç ediliyor. Bu durum son dönemde birçok ürün grubunda yoğun olarak yaşanıyor. Geçtiğimiz yıllarda Çinli Cosco Pasific tarafından alınan Kumport Limanı da bu hattın önemli duraklarından oldu."
İHRACAT RAKAMLARI BU YÜZDEN Mİ YÜKSEK
Öte yandan Pamukçu''nun açıklamaları akıllara bir soruyu getirdi.
Çin''in yüksek miktarda malı Türkiye''ye getirip Türk malı gibi satmasının Türkiye''nin ihracat rakamlarına nasıl yansıdığı merak konusu oldu.
TÜİK''in açıkladığı son verilere göre:
İhracat birim değer endeksi Temmuz ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %14,6 arttı.
Endeks bir önceki yılın aynı ayına göre, gıda, içecek ve tütünde %25,9, ham maddelerde (yakıt hariç) %32,0, yakıtlarda %71,3 ve imalat sanayinde (gıda, içecek, tütün hariç) %10,7 arttı.
Fuat Pamukçu''nun açıklamalarının ardından iktidarın da sık sık övünerek de gündeme getirdiği ihracat rakamlarının doğruluğu tartışma konusu oldu.