Tele1''den aktarılan bilgilere göre; Ülkenin Ulusal Radyo ve Televizyon İdaresi Cuma günü yaptığı açıklamada, tüm internet platformlarında hükümetin onaylamadığı yayın içeriklerinin “kesinlikle yasaklandığını” söyledi. Video oyun endüstrisi analisti Daniel Ahmad’a göre Çin, oyunların ülke içinde dağıtılmadan veya yayınlanmadan önce her zaman resmi olarak lisanslanmasını şart koştu. Bu yasak nadiren gerçek hayatta uygulanıyordu ancak ülke şimdi sıkı denetim getirmeye başladı.
Bu tutum, ülkede resmi olarak satışı onaylanmayan bir oyun olan Elden Ring gibi oyunların Huya gibi platformlarda önemli kitleler bulmasını sağladı. Yasaklanan oyunların yanınının ilk haftasında yaklaşık 17 milyon günlük ortalama izleyici toplandığını belirtiliyor.
Çin’de bulunan bir yayıncı yeni kuralla ilgili olarak “Pratikte bunun anlamı, oyununuz [Ulusal Radyo ve Televizyon İdaresi] tarafından onaylanmadıkça, canlı yayın, kısa video, reklam veya diğer platformlar [ve] kanallar aracılığıyla görünürlük kazanması çok zor olacak” ifadelerini kullandı.
Ülke, son yıllarda video oyunları konusunda giderek daha sert hale geldi. Geçen yaz ülke, çocukların çevrimiçi video oyunları oynayabilecekleri süreye haftalık üç saatlik bir sınır koymaya başladı. Yasak sırasında, devlete ait bir haber kuruluşu medyayı “manevi afyon” olarak nitelendirdi. Ulusal Radyo ve Televizyon İdaresi, gençlerin bağımlılığı gibi konuların video oyunları yüzünden arttığını düşünüyor.